BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új lábakra állna a Magyar Posta

Saját kártya kibocsátását, valamint a mobiltenderen való indulást is fontolgatja a Magyar Posta, hogy a jövőben több lábon álljon a tevékenysége – így készülnek a 2013 január elsejétől esedékes postapiaci liberalizációra. Az állami céghez kerülhet az étkezési utalványok kezelése is.

„Új lábakat keres a Magyar Posta, amelyekre állva eséllyel veheti fel a küzdelmet a versenytársakkal a 2013. január elsejei postai liberalizációt követően” – jelentette ki tegnapi sajtótájékoztatóján Geszti László, az állami társaság közelmúltban kinevezett új vezérigazgatója. A posta vezetője szerint elegendő lehet a liberalizációig lévő bő egy év ahhoz, hogy felkészüljön a társaság a monopóliumuk megszűnésére. Ezzel kapcsolatban Rajnai Attila, gazdasági vezérigazgató-helyettes megjegyezte, hogy a Magyar Posta a bevételének 70 százalékát már ma is a versenyszférából szerzi. Geszti László azonban hangsúlyozta, hogy a hátralévő idő alatt az uniós irányelvek átvételével a magyar államnak is meg kell teremtenie a szükséges törvényi hátteret, hogy valóban versenypiaci feltételek mellett működhessenek. „A szabadpiaci versenyzésbe nem fér bele például az a kötöttség, hogy a Magyar Postának minden beszerzését közbeszereztetnie kell, míg a versenytársainak nem” – hangsúlyozta.

A vezérigazgató szerint a posta egyik új „lábát” a pénzforgalmi szolgáltatások erősítése jelentheti. Példaként elmondta, hogy állampapírokat értékesítnének, szeretnének számlavezetési szolgáltatást nyújtani az ügyefeiknek, valamint a kártyaüzletet is érdekesnek találják, és „részt kívánnak abban venni”. Geszti László azonban hozzátette, hogy a posta nem lesz bank, így többek között a jövőben sem nyújt majd hiteleket, nem gyűjt betéteket, se nem faktorál.

Bakati Gábor, a társaság pénzforgalmi vezérigazgató-helyettese ehhez hozzátette: a posta a jövőben sajátként fog olyan szolgáltatásokat nyújtani, amelyeket eddig ügynöki tevekenységgel közvetített. Ez azért lesz kedvezőbb számukra, mert így jóval nagyobb árbevételt generálhatnak, mint a közvetítői tevékenységgel. A Magyar Posta jelenleg az Erste Bank Zrt. pénzügyi szolgáltatásait közvetíti saját márkanév alatt, a Világgazdaság több forrásból is úgy tudja, hogy már folynak a tárgyalások arról, hogyan tudnák átalakítani az együttműködést mindkét fél számára elfogadhatóan.

A liberalizációra készülő Magyar Posta működésének másik fő pillérét az elektronizált szolgáltatásokban és a mobilkommunikációban látja Geszti László. Úgy véli azonban, hogy a társaságnak körültekintőnek kell lennie, mielőtt eldönti, hogy belép-e erre telített piacra.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.