Cégvilág

A válság ellenére növekedhet a médiapiac

A válság ellenére 2015-re a médiapiaci költések hazánkban évente átlagosan 6,2 százalékkal növekedhetnek, ez magasabb a globális átlagnál – derül ki a PwC Szórakoztatóipari és médiapiaci felméréséből.

A kutatás szerint a 2009-es visszaesés után Magyarországon szórakoztató- és médiaipar 2010-ben 1,2 százalékkal emelkedett, a piacbővülés pedig az idei nehéz év után sem áll meg. A 2010-es 676 milliárd forintról ugyanis az előrejelzések szerint 2015-re 924 milliárdra növekszik. A magyar médiapiacon – a globálishoz hasonlóan – a digitális technológiák térnyerése lesz jellemző, a digitalizáció sebessége hazánkban várhatóan meghaladja a globális átlagot, illetve a környező országok szintjét is.

Magyarországon 2015-re a digitális piacból származó árbevétel aránya elérheti a 39 százalékot. A teljes magyar médiapiac 2011–15 közötti bővülésének 74 százaléka a digitális piacon valósulhat meg, míg globális szinten ez az arány 61 százalék.

médiapiac költés reklám digitális PwC válság
Kapcsolódó cikkek