BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Stabilan teljesít a Henkel

Javultak, ám némileg elmaradtak az elemzÕi várakozásoktól a Henkel csoport tegnap nyilvánosságra hozott 2011. harmadik negyedévi eredményei, a nehéz piaci körülmények ellenére azonban minden üzletágának nyereségessége nÕtt. Folytatják a cégcsoport struktúrájának átalakítását.

A német Henkel fogyasztási- és vegyicikk-gyártó óriás a várható globális gazdasági lassulás miatt, valamint árrésének védelme érdekében tovább folytatja struktúrájának átalakítását és költségeinek szigorú kordában tartását – minderrÕl Kasper Rorsted, a Henkel igazgatóságának elnöke beszélt tegnap a társaság 2011. harmadik negyedéves jelentésének ismertetésekor. „A Henkel a harmadik negyedévben is folytatta kiegyensúlyozott teljesítményét, a nehéz körülmények ellenére ismét túlteljesítettük piacaink növekedését a szerves árbevétel-növekedés terén. Az emelkedÕ alapanyagárak ellenére minden üzletágban növeltük a nyereségességünket” – mondta. Az igazgatóság elnöke szerint a gazdasági környezet továbbra is nagy kihívást jelent a cégcsoport számára, az erÕs verseny és az emelkedÕ alapanyagárak mellett az eurózóna adósságválsága is tovább növeli a piacok bizonytalanságát. „Ilyen körülmények között tovább folytatjuk struktúránk átalakítását, hogy gyorsabban és rugalmasabban tudjunk reagálni a piacaink változásaira, és hogy szigorú ellenÕrzés alatt tudjuk tartani költségeinket” – tette hozzá. Ezekkel az intézkedésekkel, valamint a szigorú költségvetéssel és annak betartásával a Henkel célja, hogy ellensúlyozza az emelkedÕ alapanyagáraknak a pénzügyi eredményekre gyakorolt hatását.

A pénzügyi jelentés szerint a Henkel árbevétele 2011 harmadik negyedévében 4,03 milliárd euróra emelkedett, ez 1,7 százalékos növekedést jelent az elÕzÕ év azonos negyedéhez képest, viszont némileg elmaradt a 4,07 milliárd eurós elemzÕi várakozásoktól. A pozitív teljesítményhez a Henkel mindhárom üzletága hozzájárult: a mosó- és háztartási tisztítószerek üzletága 3,8 százalékos szerves árbevétel-növekedést könyvelt el, ez kizárólag az árváltozásnak köszönhetÕ, a kozmetikai üzletág szerves árbevétel-növekedése 5,6 százalékos volt, amely elsÕsorban az értékesítési volumen jelentÕs bÕvülésének köszönhetÕ, a Adhesive Technologies (ragasztási) üzletág erÕs, 8,7 százalékos szerves árbevétel-növekedése pedig a mennyiségi bÕvülésnek és az áremeléseknek is köszönhetÕ. Mindezek eredményeképp a Henkel mindhárom üzletága tovább tudta növelni globális piaci részesedését, s egyben mindegyik növelte a nyereségességét is a harmadik negyedévben. Így összességében az egyszeri bevételek, egyszeri költségek és átszervezési kiadások hatásának kiszÛrésével korrigált üzemi eredmény 4,7 százalékkal, 517 millió euróról 541 millióra nÕtt. Ez utóbbi szintén elmaradt némileg az elemzÕk által várt 555 millió eurótól.

A 2011-es pénzügyi év elsÕ kilenc hónapját tekintve a Henkel 3,9 százalékkal növelte forgalmát, így 11,804 milliárd eurós bevételt könyvelhetett el, az üzemi eredmény (EBIT) pedig 5,5 százalékkal, 1,344 milliárd euróról 1,418 milliárdra nÕtt. A Henkel az eredmények fényében kismértékben növelte a szerves árbevétel-növekedéssel kapcsolatos várakozásait, s immár 5-6 százalék körüli bÕvülést várnak.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.