BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Generációs különbségek

A 3-as BMW összes generációja nagy siker volt, nemzedékről nemzedékre vitte tovább a jellegzetes vonásokat, de mindig tudott újat mutatni. Nincs ez másként a hatodik generációnál sem.

Hátulról vagy oldalról nézve az új 3-as akár egy kicsinyített 5-ösnek is tűnhet, a sziluett és az arányok egészen hasonlóak. Az autó orránál kezdve az ismerkedést azonban markáns a különbség. Lapos, szigorú ábrázatot adó lámpáival nem olyan simulékony, mint az említett 5-ös. Éppen ellenkezőleg, az új frontrész akár megosztónak is nevezhető. Ugyanis a fényszórók és a vesék között igen szokatlan módon nincs fényezett elem, így tulajdonképpen a lámpák szinte egybeolvadnak a hűtőmaszkkal mindhárom kivitelnél (Sport Line, Modern Line és Luxury Line). A lökhárító nyílásai sem átlagosak, ennek funkcionális oka van: az első „ütköző” úgynevezett „Air Curtain” elemei egyfajta levegőfüggönyt állítanak elő, amely a kormányzott kerekek környezetében mérsékli a légellenállást. Így lehet, hogy az új 3-as Cw-értéke csak 0,26.

A belsővel viszont nem kell barátkozni, pont olyan, amilyet a BMW-től vár az ember. Részleteit tekintve minden új, az összhatást tekintve viszont le sem tagadhatná a 3-as, hogy melyik gyár kapuján gördült ki. A vaskos kormánykerék éppúgy tipikus, mint az enyhén a vezető felé fordított középkonzol. No és arról se feledkezzünk meg, hogy eddig az is tipikus volt, hogy a 3-as nem tartozott a legtágasabb autók közé a középkategóriában. A 93 milliméteres hossznövekedés ezért üdvözlendő, akárcsak a tengelytáv 5 centiméteres növelése, az pedig csak hab a tortán, hogy a magabiztosabb kanyarvételi tulajdonságok érdekében elöl 37, hátul 47 milliméterrel szélesebb a nyomtáv. A hátsó lábtér 15 milliméterrel lett nagyobb, a csomagtér pedig 480 liter pakkot képes elnyelni. A méretnövekedés dacára azonban 40 kilogrammal csökkent a modell tömege, ebben a futóműnél nagyobb mennyiségben alkalmazott könnyűfémeknek is komoly szerepük van.

A fejlesztéskor kardinális kérdés volt az üzemanyag-takarékosság fokozása. Az új generációhoz alaphelyzetben jár a start-stop rendszer, a fékenergia-viszszanyerés, az alacsony gördülési ellenállású abroncs, az Eco Pro üzemmódválasztó, de a kategóriában először nyolcfokozatú automata sebességváltót is rendelhet a vevő. Ami a motorokat illeti, kezdetben két dízel és két benzines változat kapható: a szupertakarékos 320d Efficient Dynamics Editionbe (4,1 l/100 km) és a 320d-be (4,5 l/100 km) is 2,0 literes dízelmotor kerül, annyi különbséggel, hogy az ED verzió 163, míg a „mezei” 320d 184 lóerős. A benzinesek jóval fickósabbak, hiszen a 328i-ben 2,0 literes, 245 lovas turbómotor dolgozik, míg a 335i topmodellben 3,0 literes, sorhatos turbós egység vitézkedik 306 lóerővel. A menetteljesítményekről sokat elmond, hogy a két benzines változat elektronikus korlátozással futja meg a 250 km/h-t.

A BMW-nél is megfigyelhető, hogy a nagyobb modellekben bemutatkozott technikai újítások idővel átkerülnek a 3-ashoz hasonló, nagy példányszámban eladott típusokba. Így például a hatodik generációs 3-ashoz legalább annyi extra kérhető, mint az előző 7-eshez. Ezek elsősorban a vezetéstámogató rendszerek (holttérfigyelő, távolságtartós tempomat, ütközéselkerülő rendszer), de kérhető a színes head-up display vagy kamerarendszer, amellyel madártávlatból látható az autó környezete.

Villamos művek

Nem szokványos, hogy egy új modell bemutatóján rögtön nyilvánosságra hozzák a jövőbeni típusváltozatokat, de ezúttal a BMW kivételt tett. 2012 második felében jön az ActiveHybrid 3-as, amely a 3-as történetében az első hibrid lesz. A 340 lóerő rendszerteljesítményű modellben 3,0 literes benzines turbó- és villanymotor dolgozik, mindössze 6,4 literes fogyasztással. A csomagtartó padlójában elhelyezett akkumulátorcsomag miatt a hibrid verzió csomagtere csak 390 literes.




Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.