Leitner György, a gyógyszeripari cég ügyvezető igazgatója elmondta: a megtakarítási program keretében a társaság vényköteles üzletága december elsején alkalmazottai közel 40 százalékától vált meg, s így a korábbi 180 helyett most már csak 110 dolgozót foglalkoztat. A leépítést a GSK szervezeti átalakítással kötötte egybe, amelynek fókuszába egy a korábbinál hatékonyabb, vevőközpontú működést állított.
Az alkalmazotti létszám csökkentése azért vált szükségessé, mert a kormányzat intézkedései nyomán jelentősen nőttek a cég adóterhei.
A kabinet a Széll Kálmán-terv keretében többek közt a korábbi 12-ről 20 százalékra emelte a gyógyszercégek által a támogatott készítmények forgalma után fizetendő adó mértékét, s megduplázta az úgynevezett orvoslátogatói díjat is. Leitner György tájékoztatása szerint ez a GSK-nak az idén 2,2 milliárd forintos befizetési kötelezettséget jelentett: a forgalomarányos különadó 1,5 milliárd forintot vitt el, míg orvoslátogatói díj 700 millió forinttal csökkenti az eredményt.
Mindezek fényében nem meglepő, hogy a leépítés a vállalat orvoslátogatói hálózatát is érintette, a fejenként évi 10 millió forintos adó miatt ugyanis ezen a körön tud a legtöbbet spórolni egy gyógyszergyártó. A cég orvoslátogatói felétől vált meg, ami azt jelenti, hogy jövőre ilyen címen annak ellenére kevesebbet kell majd befizetniük az államkaszszába, hogy az adóemelés 2011-ben csak júliusban lépett életbe.
Az ügyvezető jelezte: az adóemelések következtében a vállalat bevételei is számottevően csökkentek az idén. Az anyacég számviteli gyakorlata miatt ugyanis a támogatott gyógyszerek forgalma után fizetendő adót a cég kénytelen az árbevételből levonni, a nyolc százalékpontos emelés nyomán pedig ez a teher az idén számottevően, több százmillió forinttal megugrott. Az ügyvezető szerint a kilátások sem túl biztatók. Mivel jövőre már az egész évben 20 százalékos kulccsal kell számolniuk a gyógyszercégeknek, feltehetőleg 2012-ben sem bővül a GSK forgalma. Ennek megfelelően a vállalat tovább keresi a költségcsökkentési lehetőségeket, s átgondolja beruházási stratégiáját is. A cég 2002 óta 130 millió eurót költött gödöllői telephelyére.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.