BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jön az első buszpályázat

A tervezettnél hamarabb, már ebben az évben kiírják a BKV egyes vonalai üzemeltetésére vonatkozó első közbeszerzési pályázatokat, mert a ma érvényes, 110 buszra szóló szerződések jövő áprilisban lejárnak. A budapesti társaság 2014-ig több száz új buszt venne.

Még ebben az évben megjelenik az első olyan pályázat, amelyen a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) egyes vonalaira keresnek üzemeltetőt – jelentette be Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója a tegnapi, buszközlekedési konferencián. Egy vagy két évre szóló szerződéskötések várhatók, 25-30 busz üzemeltetése mellett. Az eredeti terv szerint az első tenderre csak a jövő év első negyedében került volna sor, de Vitézy Dávid szerint az idő sürget, 2012. április végén ugyanis lejár 110 busz üzemeltetési szerződése. A rövid határidők miatt az érdeklődők jó eséllyel használt buszokkal fognak jelentkezni.

Könnyebb lesz a pályázók dolga a 2012. májustól induló, 100-300 buszra kiírandó és hét-nyolc éves szerződésre szóló tendereken, mert azokon már hat-nyolc hónapos felkészülési időt kapnak. A közbeszerzési eljárásokon csak előminősített társaságok indulhatnak, az előminősítés már tart.

A buszvonalak bevonására a Fővárosi Közgyűlésének augusztus 31-i döntése alapján, illetve a BKV megújuló buszüzemeltetési modellje részeként kerül sor. Ennek egyik lényeges eleme, hogy miközben a BKV monopóliuma megszűnik, a versenynek köszönhetően a buszok üzemeltetése olcsóbbá válik – jelenleg ez évi 40 milliárd forintba kerül –, a szolgáltatás pedig magasabb színvonalú lesz. A rendszer viszont – tehát a menetrend meghatározása, a vonalhálózat, a tájékoztatás és a jegyrendszer – egységes marad, az irányítás a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) irányítása alatt marad. A kötött pályás közlekedésben a BKV megtartja a monopolhelyzetét, de a megrendelői feladatok (az említett menetrendszervezés, hálózattervezés és az utastájékoztatás) jövő májustól e területen is BKK-hoz kerülnek.

Maga a BKV is új buszokat venne, mert a mintegy 1400 jármű többségét kitevő Ikarusai átlagéletkora 15–23 év, ez rányomja a bélyegét az üzemeltetési költségekre és az utaskényelemre is. 2014-ig több száz busz cseréje a cél. Alacsony padlós, légkondicionált és legalább Euro 5-ös vagy EEV környezetvédelmi besorolású buszokra lenne szükség.

Két hét hajófelújításra

Lezárult a BKV-nál annak a pályázatnak a beadási határideje, amelyet a társaság hajói utasterének, illetve gépi berendezéseinek a felújítására írtak ki. Lapzártánkig a társaságtól nem kaptunk a tájékoztatást a jelentkezők számáról és az esetleges nyertesről. Mindkét kategória nyertesének még ez év végéig el kell végeznie a megnyert megbízást. A BKV a a jövő nyártól indítaná be Újpest és a Millenniumi Városközpont közötti dunai közlekedési útvonalát. A hajók csúcsidőben 20 percenként indulnának, a távot háromnegyed, illetve egy óra alatt tennék meg. A társaság három új kikötőt is épít és ötöt felújít. A beruházás 493 millió forintba kerül, ennek 90 százalékát az EU fedezi.


VG-összeállítás Két hét hajófelújításra Lezárult a BKV-nál annak a pályázatnak a beadási határideje, amelyet a társaság hajói utasterének, illetve gépi berendezéseinek a felújítására írtak ki. Lapzártánkig a társaságtól nem kaptunk a tájékoztatást a jelentkezők számáról és az esetleges nyertesről. Mindkét kategória nyertesének még ez év végéig el kell végeznie a megnyert megbízást. A BKV a a jövő nyártól indítaná be Újpest és a Millenniumi Városközpont közötti dunai közlekedési útvonalát. A hajók csúcsidőben 20 percenként indulnának, a távot háromnegyed, illetve egy óra alatt tennék meg. A társaság három új kikötőt is épít és ötöt felújít. A beruházás 493 millió forintba kerül, ennek 90 százalékát az EU fedezi.-->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.