Új nemzeti légitársaságunk lehet, becsődölhet a Malév
Közölte: előrehaladott tárgyalásokat folytatnak lehetséges uniós befektetőkkel, végső megállapodás pedig 2012 tavaszán várható. Fellegi Tamás elmondása szerint a tárgyalások során három feltételt tartanak szem előtt: legyen egy Budapest központú nemzeti légitársasága Magyarországnak, a leendő befektető hosszú távú elkötelezettséggel rendelkezzen és a járatainak kialakításakor az üzleti szempontok mellett hazánk politikai és turisztikai szempontjait is vegye figyelembe, illetve, hogy a Malév tetemes tartozásai lehetőség szerint ne terheljék egyáltalán ezt a céget.
Újságírói kérdésre ezzel kapcsolatban megjegyezte, hogy az is egy lehetséges megoldás lehet, hogy a Malév Zrt. csődbe megy, és utána egy új befektetői kör viszi tovább a márkanevet. „Ez egy logikus lehetőség, nem zárható ki” – mondta. A Világgazdaság Online kérdésére, hogy a cseh Travel Service céggel folytattak/folytatnak-e tárgyalásokat – a cég korábban nyilvánosan is érdeklődését fejezte ki a a Malév iránt – Fellegi Tamás csak azt válaszolta, hogy valóban találkoztak a társaság képviselőivel, és folytattak is velük tárgyalásokat.
A Malév tiltott állami támogatása kapcsán indított uniós vizsgálattal kapcsolatban elmondta, hogy az valószínűleg elmarasztalja majd az állami légitársaságot, így annak közel 100 milliárd forintot kell majd visszafizetnie a költségvetésnek, ezt saját magának kellene kigazdálkodnia. Ezzel kapcsolatban hozzátette: az illetékes EU-biztossal, Joachim Almuniával szóban megállapodtak, hogy 2011-ben, illetve az uniós döntés nyilvánosságra hozataláig semmiképpen sem adják el a Malévot.
A Malév lehetséges jövőjéről a holnapi Világgazdaságban olvashat további részleteket.


