Az ellátási láncok globális összefonódása miatt Magyarországra hatással van minden természeti, gazdasági és társadalmi katasztrófa. A logisztikusoknak és a beszerzőknek be kellett látni, hogy az olyan világméretű problémák, mint a globális felmelegedés, az aszályok, az éhséglázadások, a terrorizmus vagy az olajárrobbanás már nem hagyhatók figyelmen kívül a napi munkájukban.
Az elmúlt években a logisztika fő fókuszterületei a költségcsökkentés, az energia- és üzemanyag-fogyasztás mérséklése, a nagyobb kihasználtság és hatékonyság voltak. A beszerzők a beszállítók fejlesztésével, közbeszerzéssel és beszerzési etikával kezdtek egyre aktívabban foglalkozni. Tehát a piac magától is látja, hogy a hosszú távú fennmaradás és a versenyképesség érdekében felelősen kell bánni a természeti erőforrásokkal és a társadalmi környezettel.
Nincs idő arra, hogy ujjal mutogassanak a kormányokra, amelyek képtelenek négy évnél hoszszabb ciklusokban gondolkodni. Nem tolhatják át a felelősséget a fogyasztókra azzal, hogy amíg távolról érkező, olcsó árukra van kereslet, addig a piac a végsőkig elmegy és kiszolgálja az igényeket. A logisztikai és a beszerzési vezetőknek tisztában kell lenniük a felelősségükkel, amikor utasításokat adnak. Számolniuk kell döntéseik súlyával. Hiszen végső soron ők azok, akiknek ráhatásuk van a szén-dioxid-kibocsátás jelentős részére. Az MLBKT hisz abban, hogy tagjaiban óriási potenciál van – ha összekapcsolódnak, megosztják egymással a jó gyakorlataikat vagy a kudarcaikat, ha kooperálni kezdenek, azzal megsokszorozzák a képességeiket, s így hatékonyabb vállalati működést tudnak elérni. Az egyik első lépés, hogy Felelősség Klubot szerveznek, ahol egy-egy inspiráló felvezető előadás után – tevékenységtől függetlenül – rendszeresen egy asztalhoz ülhetnek és kicserélhetik gondolataikat a beszerzők, a termeléstervezők, a raktárosok, a fuvarozók, a vámosok, a csomagolóanyag-gyártók. A klub alakuló ülése a tervek szerint februárban lesz. Az MLBKT addig is folyamatosan várja a küldetéssel kapcsolatos véleményeket.
Más források szerint a karbonlábnyom fele az ellátási láncban keletkezik. Az EU egészen elképesztő célokat tűzött ki: 2050-re a közlekedéssel összefüggő szén-dioxid-emissziót 1990-hez képest 60 százalékkal kell csökkenteni.
Miközben már most, 2012 elején több mint hétmilliárd embert kell(ene) ellátni élelemmel, ivóvízzel, gyógyszerekkel és más fogyasztási cikkel.
Más források szerint a karbonlábnyom fele az ellátási láncban keletkezik. Az EU egészen elképesztő célokat tűzött ki: 2050-re a közlekedéssel összefüggő szén-dioxid-emissziót 1990-hez képest 60 százalékkal kell csökkenteni.
Miközben már most, 2012 elején több mint hétmilliárd embert kell(ene) ellátni élelemmel, ivóvízzel, gyógyszerekkel és más fogyasztási cikkel.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.