BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem tartozik az Orangeways

Sem bérrel, sem cafeteriával, sem szakszervezeti díjjal, sem önkéntes nyugdíjpénztári befizetéssel nem tartozik az Orangeways. A busztársaság perek sorozatát indítja a neki okozott károk és jó híre megsértése miatt.

„Az Orangeways írásban cáfolta azokat a vádakat, amelyeket Dobi István a mögötte álló szakszervezet nevében sorolt fel. A busztársaság nem tartozik sem bérrel, sem cafeteriával, sem önkéntes nyugdíjpénztári befizetéssel, sem az évi 1,8 millió forintnyi szakszervezeti tagdíjjal. Utóbbiról a tagságnak Dobi Istvánnál kell érdeklődni” – jelentette ki a cég vezérigazgatója. Tegnapi tájékoztatóján az újságírók betekinthettek az előbbi állításokat igazoló dokumentumokba, Kovács Miklós elismerte viszont, hogy egy-két nap bérfizetési csúszásra volt három példa is a társaság két és fél éves fennállása idején, likviditási problémája viszont nincs az Orangewaysnek.

Decemberben érkeztek az első hírek, hogy a társaság néhány dolgozója nem kapta meg időben a fizetését, gond van a szolgáltatás minőségével, a buszok pedig műszaki okból és üzemanyaghiány miatt késtek. Néhány buszvezető sztrájkolt is. „Volt elég üzemanyagunk, a buszaink állapotával nincs baj. A tavalyi, a Gemenc Volánnal üzemeltetett 24,55 ezer járaton csak 12 műszaki hiba és 16 késés történt” – jelentette ki Kovács Miklós, vagyis szerinte a sztrájknak nem volt valós oka. A munkabeszüntetés jogszerűtlen is volt, mert a társaságot nem tájékoztatták előre, hogy elejét vehesse a 217 járat kimaradásának. Az érintett buszvezetőket az Orangeways elbocsátotta, a kiesett árbevétel visszaszerzésére polgári eljárást, a szakszervezeti vezető ellen pedig rágalmazásért és becsületsértésért büntető eljárást kezdeményez.

Kovács Miklós Dobi István fellépésében a konkurencia befolyását véli felfedezni. A szakszervezet ugyanis épp akkortól hallatja a hangját, amikor az Orangeways sikerrel túljutott a BKV midibusztenderének előminősítésén, s korábban is érték támadások a céget minden, megnyert tender után. (A BKV- tender parkolópályán van, az Orangeways nem helyezhette üzembe az általa ígért tíz új buszt, az érintett vonalakon rendszeresek az üzemzavarok.) A vezérigazgató Dobi István megnyilvánulását külső – cég 250 alkalmazottja családjának biztonságát kockára tevő – támadásnak tekinti, hiszen a szakszervezeti vezető nem Orangeways-alkalmazott, demonstrációjára pedig szocialista politikusokat is elhívott, vagyis „bevonta a politikát”.

„60-70 millió forintnyi kinnlevőségünk van, mert késve fizetnek a jegyeit áruló utazási irodák, de ezt már megoldottuk az elszámolás és a fizetési határidők rövidebbre vételével” – mondta lapunknak Kovács Miklós. A cégnek nehéz volt a svájci frankos lízingkonstrukcióban beszerzett néhány busz díjfizetése is. Négy busznál élt a visszavásárlási garanciával, nyolcnál sikerült a fizetést átütemeznie. Sújtja a gázolaj drágulása is, de nem emelt jegyárat. Korábbi szállodavásárlási terve halad, energiaitalát már piacra dobta, nemzetközi üzletágára pedig jelentkezett egy tőkeerős befektető.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.