Feszültséget okoz az áru- és személyszállító társaságoknál a magas gázolajár, bár a flottás beszerzés és a tavaly év eleje óta lehetővé vált jövedékiadó- visszaigénylés enyhíti terheiket. Kamionnal már nem is érdemes külföldön tankolni. Ám a közúti áruszállítóknak így érvényesíteniük kellene a másfél év alatt 35 százalékkal megnőtt gázolajárakat a tarifáikban. Ha ezt meg tudják lépni az egyébként szűkülő belpiacon, akkor 1-1,2 százalékkal drágulhatnak a forgalmazott termékek árai. A Volánok a helyi közlekedésben nem érvényesíthetik automatikusan a gázolaj árnövekedését, amit viszont a helyközi közlekedésben jórészt megtérít nekik az állam. A fővárosi taxisok nem emelhetnek tarifát, ám a Főtaxi e nyáron egy fuvarésszerűsítő rendszert kíván saját vállalkozóinak bevezetni. A MÁV minden gázolajár-emelést azonnal továbbháríthat
a nála tankoló vasúttársaságoknak. 2. oldal