Az ügyvezető, apja nyomdokaiba lépve 1982 óta foglalkozik pálinkafőzéssel, az első hat évet egy szövetkezet nagy pálinkafőzdéjében töltötte, később ezt az üzemet sikerült megvásárolnia. A Tiszaföldvár kertvárosi részén, Homokon működő Szicsek Pálinkafőzde jelenleg évente 1000-1200 tonna gyümölcsöt vásárol fel és dolgoz fel, pálinkáit és párlatait az ország 1600 pontján értékesíti, de Kanadától Moszkván át Kínáig több országba is eljutnak termékei. A pálinka hagyományos technológiával, kisüsti eljárással, szigorú szakmai precizitással készül. A termesztett és vadon termő gyümölcsök széles skálájának feldolgozása és a sokféle kiszerelés lehetőséget ad arra, hogy a pálinkaszerető közönség a homoki főzde termékei között felfedezze kedvenc ízeit. Jelenleg körülbelül 30-féle gyümölcsből készítenek pálinkát, a jól ismert termesztett klasszikus gyümölcsökön kívül a ritkábban termesztett, valamint vadon termő gyümölcsökből is. Mindez palackozva 80-féle pálinkát jelent a kiszereléstől, alkoholtartalomtól és a megjelenéstől függően. Köztük akadnak szép számmal 15 éves, hordókban érlelt nedűk is. A hagyományos gyümölcsök mellett készítenek itt pálinkát, illetve párlatot például sütőtökből, sárgadinnyéből, áfonyából, kökényből vagy éppen somból.
Az utóbbi évek termékfejlesztéseinek köszönhetően a kis családi vállalkozás ma már Magyarország egyik legszínesebb pálinkaválasztékát képes előállítani. A minőséget pedig bizonyítja az a számtalan elismerés, amelyet az elmúlt években a különböző versenyek díjaiként kapott az adott pálinka. 2003-tól 2010-ig összesen 134 elismerésben, champion, arany, ezüst és bronz díjban részesültek termékeik.
– Nem én adok a pálinkának nevet, hanem ő nekem – vallja Szicsek János, aki szerint az, hogy a vállalkozás forgalma az utóbbi évtizedben évi 10-20 százalékkal bővült, a sajátos kereskedelmi stratégiának is köszönhető.
Saját termékeiket ugyanis kizárólag terítőjáratos modellben értékesítik. Mivel nagyon széles a paletta, ezért is szervezték meg a 17 fős kereskedelmi csapatot, amely közvetlenül minőségi vendéglátóhelyekre viszi a termékeket.
A társaság jelenleg 52 embernek biztosít munkalehetőséget.
A tiszaföldvári központon kívül az országban négy kiskereskedelmi és pálinkabemutató bolttal rendelkező cég a következő évben tovább szeretné erősíteni az idegenforgalomban betöltött szerepét is. Ennek érdekében telephelyén létesít egy minden igényt kielégítő látvány-pálinkafőzdét, bemutató épületet, valamint agrokulturális szabadidős tevékenységet biztosító kerthelyiséget. A látvány-pálinkafőzde két főegységből tevődne öszsze: az első egység képezné az üvegfallal leválasztott, melegítőkonyhás pálinkakóstolót és idegenvezetésre is alkalmas pálinkafőzdét. A második egység az ehhez szervesen kapcsolódó pihenőpark és halastó, mely korhű falusi hangulatot áraszt majd az apró és nagyobb jószágokkal, s egész napos kikapcsolódást biztosítana az idelátogató vendégeknek. A beruházás teljes költsége 79 millió forint lesz, melynek megvalósításával a vállalkozás további munkahelyeket teremt. A társaság egyébként technológiai, technikai fejlesztésre mintegy 400 millió forintot költött az elmúlt esztendőkben.
Született: Tiszaföldvár, 1955. XI. 19.
Végzettség: mezőgazdasági szakközépiskola
Főbb karrierállomások: 1980 szeszfőzde-üzemvezető, 1987 saját üzem, 1988 egyéni vállalkozás indítása
Család: nős, 3 gyermek (két fia viszi tovább a vállalkozást)
Hobbi: a munkája
Laczi Zoltán Névjegy Szicsek János
Született: Tiszaföldvár, 1955. XI. 19.
Végzettség: mezőgazdasági szakközépiskola
Főbb karrierállomások: 1980 szeszfőzde-üzemvezető, 1987 saját üzem, 1988 egyéni vállalkozás indítása
Család: nős, 3 gyermek (két fia viszi tovább a vállalkozást)
Hobbi: a munkája A jó pálinkának bizony lelke van Szicsek János pálinka iránti elkötelezettségét jelzi a Magyar Pálinka Háza megalapítása, először 2003-ban Budapesten, majd az azt követő két évben Szolnokon, Szegeden és Kecskeméten, amellyel a szakma művelői és a pálinka fogyasztói előtt tiszteleg. A ház a pálinkafőző-szakma összefogásának jelképe, a polcokon az ismert nagy gyártók mellett a hazai pálinkafőzők többségének terméke jelen van, számuk folyamatosan nő. Kezdeményezésére alakult meg 2004-ben a Magyar Pálinka Lovagrend Egyesület azzal a céllal, hogy a minőségi pálinkát megismertesse a világgal, ezért rendezvényeket szervez és támogat, népszerűsíti Magyarország gasztronómiáját, a pálinka előállítását, forgalmazását, a vendéglátás hírnevét. A Szicsek Kft. tavaly kiérdemelte a megyei kereskedelmi és iparkamara Év Vállalkozása díját. Képünkön ifj. Szicsek János ügyvezető (balra) és dr. Sziráki András kamarai elnök-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.