A fogyasztók és a gazdálkodók közötti fogyasztóvédelmi jogvitákban 1990 óta közvetít Baranya megyében a békéltető testület.A több mint két évtizedes eljárási gyakorlat számos érdekes tapasztalatot hozott.
Magyarország EU-csatlakozá-sát követően a fogyasztó peres úton, illetőleg a békéltető testület közbenjárását kérve érvényesítheti jogait. A két út közül utóbbi gyors és ingyenes megoldást nyújt – ismerték meg egyre többen a békéltetés előnyeit a megyében. Mindezt a kezdeményezett eljárások számának folyamatos növekedése is alátámasztja.
Az egyes ügyekben három döntés születhet. Amennyiben az érintett gazdálkodó aláveti magát a testület döntésének, kötelező határozat, ellenkező esetben ajánló határozat fogalmazódik meg. A békéltetés során azonban több ízben születik egyezség a vitás felek között.
A tapasztalatok szerint a lezárt ügyek közül évről évre nagyon magas a termékszavatosságból eredő jogviták száma, ezek közül is a lábbelikkel, mobiltelefonokkal, műszaki cikkekel kapcsolatos panaszokkal foglalkozik a legtöbbet a testület. Ezen túlmenően hagyományosan magas az építőipari, a személyszállítási, valamint kereskedelmi-vendéglátói profilú eljárások száma, de szintén sokan fordulnak a testülethez közüzemi szolgáltatás miatti panasszal.
Ami a szervezet elmúlt évi munkáját illeti, 2011-ben a Baranya Megyei Békéltető Testülethez összesen 404 ügy érkezett (ebből 48 ügy 2010-ről került át, 356 pedig az újonnan érkezett ügy), amelyből a testület 363 ügyet zárt le, így 41 ügy húzódott át 2012-re.
Baranyában továbbra is a kereskedelem és a különböző szolgáltatások területéről jut a legtöbb ügy a békéltető fórum elé.
A Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Baranyai Békéltető Testület 2011. évi tevékenységét a Nemzetgazdasági Minisztérium támogatta.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.