Bor József, az Express-Interfracht Hungária Kft. ügyvezető igazgatója
„Cégünk az egy évvel ezelőtti fúziót követően megőrizte piacvezető helyét a magyar szállítmányozási vállalatok között. Tavalyi árbevételünk várhatóan meghaladja a 34,5 milliárd forintot, ez mintegy 1,5 milliárddal múlja felül cégünk elődjeinek (Raabersped és Mávtranssped) 2010. évi összesített árbevételét. Várható üzemi eredményünk 250-300 millió forint. Ez mintegy 7 millió tonna árutömeg szállítmányozásából származott. Cégünk teljesítményéhez és fejlődéséhez nagyban hozzájárult az Express-Interfracht GmbH európai céghálózatával való együttműködés, és a Rail Cargo Hungáriával közösen folytatott marketingtevékenység. A világgazdaság nem mutat meggyőző jeleket arra, hogy a válság elmúlt. Az eurózóna mély problémákkal küzd. A magyar gazdaság külföldtől való függősége és pénzügyi nehézségei miatt idei célunk a jelenlegi üzleti mutatószámaink megőrzése. Ezt szolgáltatásaink további fejlesztésével és szigorú költséggazdálkodással kívánjuk elérni.”
Szalma Botond, a Plimsoll Kft. ügyvezető igazgatója
„Pontosan olyan évre számítok, mint amilyen az alapítás óta eltelt 20 év volt a cég életében. Mint a vidámparki hullámvasúton. Egyszer fent, egyszer lent. Ami a válságot illeti, mára teljesen világossá vált, hogy sajnos marad és erősödik tovább, mivel pont az alapjait – vagyis az erkölcsi válságot – nem sikerült megoldania a világnak. Amíg a ház alapjai nincsenek rendben, nem érdemes a tetővel foglalkozni, ahogy a hajózásban sem a dudába kell vezetni a gőzt, hanem a gépekbe. Ráadásul a Dunára fordítandó karbantartási pénzeket amatőr módon bicikliutakká alakítja a nem létező közlekedéspolitikánk, ami nem segíti az iparág talpra állását. Mindezek ellenére az árbevételek enyhe növekedésére, a kapacitáskihasználás stagnálására számítok. A fuvardíjak szerencsére – ha kis mértékben is, de – mindenképpen felfelé mozdulnak. Ebben az évben többségi tulajdonosává váltunk a Fluvius Kft.-nek, ahol a flotta és a szervezet fejlesztése után, várakozásom szerint, bővülhet az al-dunai forgalmunk.”
Vásárhelyi Árpád, a Schenker Kft. ügyvezető igazgatója
„Nehezebb évvel számolok, mint 2011-ben. A gyenge forint, a megemelt általános forgalmi adó, valamint a különadók miatt csökkenést várunk az importforgalmak, különösen a közúti gyűjtőszállítások területén. A szolgáltatások fenntarthatósága érdekében infláció feletti áremelésekre lesz szükség. Bővülést várunk az exportban, mellyel ellensúlyozni kívánjuk a csökkenő importot. Koncentrálódni látjuk a vasúti forgalmat. A tengeri és légi szállítmányozásban a túlkapacitás ellenére a díjszintek emelkedni fognak, így a szállítmányozóknak egyre több forgalmat kell bonyolítaniuk gazdasági eredményeik megőrzéséhez. Raktárlogisztika területén várhatóan folytatódik az a 2010-ben kezdődött racionalizálási hullám, melynek köszönhetően új üzleteket szerezhettünk tavaly. Létszámcsökkentést – csakúgy, mint 2011-ben – az idén sem tervezünk, a rentabilitást az olcsóbb beszerzéssel és számítástechnikai fejlesztésekkel kívánjuk megőrizni, illetve javítani. Beruházást a raktárlogisztika területén tervezünk.”
Wáberer György, a Waberer’s Holding Zrt. elnök-vezérigazgatója
„Kevés remény van arra, hogy 2012-ben csökkenjenek az
európai válságnak az ipari kibocsátásra és az ellátási láncra gyakorolt kedvezőtlen hatásai. A közúti fuvarozásipiacon növekvő üzemanyagárak mellett élesedik tovább a verseny. Az idei év is legalább olyan nehéznek ígérkezik, mint a tavalyi, amikor a holding rekordárbevételt és EBIDTA-eredményt ért el. A növekedés fenntartása érdekében a flotta további 100 szerelvénnyel, a munkavállalók száma pedig 150 fővel gyarapszik. Folytatjuk sikeres kereskedelmi offenzívánkat. Kiemelten összpontosítunk legfontosabb öt európai piacunkra: a hazai mellett az angliai, a francia-, a német- és az olaszországi fuvarozási igények kielégítésére. A flotta gazdaságos működtetését fokozandó felhagyunk a nemzetközi hűtőfuvarozással, és a hagyományos raklapos áruk minőségi továbbításának szempontjait tartjuk szem előtt. A gazdaságosság növelése érdekében a holding egységes gazdálkodási szervezetbe olvasztja legnagyobb leányvállalatait.”
Födelmesi Tibor, a DHL
Global Forwarding ügyvezető igazgatója
„Az év számos kihívást tartogat a cégek számára, de bizakodó vagyok. Légi és tengeri teheráru-szállítmányozási üzletágunk kilátásait tekintve optimista vagyok, stabil pénzügyi háttér áll mögöttünk, és minden adottságunk megvan ahhoz, hogy a lehetőségeket kihasználva az idei évet növekedéssel zárjuk. Innovatív megoldásainkkal új szektorokban kívánjuk erősíteni a piaci pozíciónkat, és különböző fejlesztéseket dolgozunk ki, hogy partnereink testre szabott és számukra kényelmes szolgáltatásokat kapjanak. Újabb átszervezéseket és létszámcsökkentést nem tervezünk. A légi teheráru-szállítmányozás területén ugyan az év elején díjcsökkenést tapasztaltunk, de a légitársaságok már bejelentették a kapacitáskivonást, így a második fél évben díjemelkedéssel és kisebb-nagyobb kapacitáshiánnyal számolunk. A tengeri szállítmányozásban az elmúlt év végét jellemző alacsony díjszintet 2012 januárjában díjemelés követte. Várható, hogy a közeljövőben a hajóstársaságok esetleg kapacitást vonnak ki, hogy a díjszintet stabilizálják.”
Homonnay Gábor, a GLS Hungary ügyvezető igazgatója
„Bár még két hónap van hátra a 2011/12-es üzleti évből, örömmel mondhatom, hogy cégünk minden fronton teljesíteni fogja célkitűzéseit. Továbbra is arra törekszünk a technológiafejlesztésért tett beruházásainkkal és ügyfeleink elégedettségét szolgáló megoldásainkkal, hogy a csomaglogisztikai üzletágban kiemelkedő minőséget nyújtsunk. Nehéz előre látni, hogy a pénzügyi válság folytatódik vagy elmélyül, mindenesetre társaságunk fejleszti technológiáját, tovább növelve kapacitását. A válságos időszakban a lakosság csökkenő fogyasztása negatív hatással van a csomagforgalomra. Bízunk abban, hogy még a nehéz gazdasági időszakban is kevésbé érintett szegmensekben tovább tudjuk bővíteni ügyfélkörünket, és ezáltal a megszokott volumennövekedésünk fenntartható. A 2012/13-as év egyik fontos projektje, a ThinkGreen-Service bevezetésével újabb lépést teszünk a környezettudatos gondolkodás és tevékenység irányába. A meglévő Parcel Shop hálózatunk további fejlesztése is a prioritások között szerepel.”
Magos Katalin-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.