Elbocsátás A repülőtéri szakembergárda egyben tartása elengedhetetlen része lett volna egy új, tiszta lappal induló, magyarországi központú légitársaság beindításához is, de mindössze 520-an maradnak a Malév-csoportnál. „2600 munkavállalóból 2080-at bocsátanak el csoportos létszámleépítés keretében” – mondta Róna Márta, a légitársaság szóvivője. A létszámleépítéseket a holdingnál a napokban jelentették be.
A Malév Zrt. 1100 munkavállalóján kívül a leánycégekben foglalkoztatottak harmadát is elbocsátják. A földi kiszolgálást végző Malév Ground Handlingnél 450 munkavállalótól, a karbantartó ACE-nél 230-tól, továbbá a Trenkwaldertől kölcsönzött 300 dolgozótól válnak meg a Malév leállása miatt. A Malév Air Tours utazási iroda 27 dolgozójából kilencen kapták kézhez az elbocsátásukról szóló papírokat. Szakértők szerint azonban ennél jóval több család megélhetése került veszélybe a Malév leállásának következtében. Niklai Ákos, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének alelnöke hangsúlyozta, hogy az országnak éves szinten mintegy 4 milliárd euró valutát, a munkahelyek mintegy 10-13 százalékát hozó, a nemzetgazdaság más területére is jelentős multiplikátor hatással rendelkező ágazat került veszélybe. Úgy tudjuk, hogy a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara békéltető testülete segítséget nyújt budapesti illetékességű vállalkozásainak a csődbe ment Malév kapcsán felmerült károk rendezésében, a vállalkozások jogainak érvényesítésében.
„Közel száz direkt új munkahelyet teremtünk. A nyári szezonnak már teljes létszámmal futunk neki, ezért 2-3 hónapon belül már szeretnénk betölteni az álláshelyeket. Pilótákat, utaskísérőket és irodai alkalmazottakat is keresünk” – hangsúlyozta lapunknak Varró Balázs, a Wizz Air kommunikációs vezetője. A magyar fapados légitársaságnál februárban még folyamatosan lesznek állásbörzék. Réger Andrea, az ír Ryanair személyzeti menedzsere pedig elmondta: 350 Malév-alkalmazottnak tartottak már bemutatót és elbeszélgettek velük. Ezen a héten interjúkra és a technikai tudás felmérésére várják a jelentkezőket. Óvári Tamás, a HUNALPA Magyar Közforgalmi Pilóták Egyesülete elnöke szerint arra szerencsére nem kell számítani, hogy a piac kihasználná a pilóták kiszolgáltatott helyzetét, és kevesebb fizetést ajánlanának nekik. Ugyanakkor hozzátette: a fapados légitársaságok alapvetően nem a magyarországi bázisukra keresnek embereket. V. M.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.