BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Pofont kapott a járműipar

Magyarországon a hobbi- célú motorozás volt a jellemző. A válság azonban ebbe is beleszólt: a jövőben az autózás helyett a motorkerékpározás lehet az egyik alternatíva.

„A gazdasági válságban kétségkívül az építő- és a járműipar kapta a legnagyobb pofont” – kezdte Bajnok Attila, a kéthelyi Bajnok Motor ügyvezetője, aki azzal vezette fel, hogy a csaknem húsz éve indított vállalkozása sikeres lendületét derékba törte 2008-ban a recesszió. „Összehúztuk magunkat, és abban bíztunk, hogy egy-két év alatt lecseng, ám most is látszik, hogy ez elhúzódó folyamat” – folytatta Bajnok Attila. „A 400 forint feletti üzemanyagár és az emberek többségének pénztelensége nincs jó hatással a jármű- és azon belül a motorkerékpár- iparra sem. A szakma teljes fordulatra készül: a hobbimotorozás Magyarországon erősen jellemző volt, úgy tűnik, ez a jövőben csökken, és várhatóan nálunk is elterjed a közlekedési célú motorozás, amely egyébként a nyugat-európai országokban jelen van” – mondta az ügyvezető, aki előrevetítette azt is: eddig is volt egyfajta várakozás az emberekben, mire válthatnák le az autójukat. A motorkerékpár erre jó alternatíva: kevesebb a károsanyag-kibocsátása, akárcsak a fogyasztása, hiszen száz kilométerre két-két és fél liter benzin megy el. Bajnok Attila szerint ha a B125-ös jogosítvánnyal könnyebbé teszi a jogalkotó, hogy motorra lehessen ülni, akkor már eltolódás várható ebbe az irányba.

Az ügyvezető kitért rá: az új motorok iránt drasztikusan csökkent a kereslet, ebben az is közrejátszott, hogy a hitelfelvételi készség is megcsappant. Ezért az elmúlt két évben inkább a használtmotorkerékpár- kereskedelemre fektették a hangsúlyt. Középtávú terveik szerint fokozódó energiát fordítanak a Yamaha márka imázsmegtartására és -erősítésére, hogy a fejlődő piacra már a megszerzett pozíciókkal térhessenek vissza.

A szerelem és a hobbi hozta össze a motorokkal

Bajnok attila 1976-ban született Marcaliban. Gázipari technikusként végzett Nagykanizsán, a szerelem és a hobbi hozta össze a motorokkal.

Ma is a munkája a hobbija, szívesen motorozik. Nős, két gyermeke van. A vállalkozás indításaként robogókereskedelemmel és -kölcsönzéssel foglalkozott. később a piaci igények változásaihoz igazodva a használtmotor-kereskedelem felé orientálta a céget. Mint hivatalos Yamaha-márkakereskedés Kéthely mellett 2006-ban Zalaegerszegen is szalont nyitott, amelyet a válság hatására 2009-ben bezárt. A tervek újragondolásával talpon maradt, s egyike annak a négy somogyi cégnek, mely márkakereskedelmi joggal rendelkezik.



Vigmond Erika A szerelem és a hobbi hozta össze a motorokkal Bajnok attila 1976-ban született Marcaliban. Gázipari technikusként végzett Nagykanizsán, a szerelem és a hobbi hozta össze a motorokkal.

Ma is a munkája a hobbija, szívesen motorozik. Nős, két gyermeke van. A vállalkozás indításaként robogókereskedelemmel és -kölcsönzéssel foglalkozott. később a piaci igények változásaihoz igazodva a használtmotor-kereskedelem felé orientálta a céget. Mint hivatalos Yamaha-márkakereskedés Kéthely mellett 2006-ban Zalaegerszegen is szalont nyitott, amelyet a válság hatására 2009-ben bezárt. A tervek újragondolásával talpon maradt, s egyike annak a négy somogyi cégnek, mely márkakereskedelmi joggal rendelkezik. Húsz éve a piacon A cég elődje 1993-ban alakult, a jelenlegi tulajdonosi kör egyéni vállalkozásaként. 1998-ban kereskedelmi kapcsolatokat épített ki Japánban, és 1999-ben már Bajnok Motor Bt. néven indították el a minőségi használtmotor-importot Japánból.

A használtmotor-kereskedelmi üzletágat megtartva 2005 tavaszától hivatalos Yamaha-márkakereskedésként működik. A Bajnok Motor Magyarország harmadik legeredményesebb Yamaha-kereskedése lett.

A gazdasági válság miatt az új motorok értékesítése helyett a használtmotorkerékpár-kereskedelemre, a szervizszolgáltatásra fektettek nagyobb hangsúlyt. A pozitív irányú elmozdulás hatására a cég a 2010-es és 2011-es évet is nyereséggel zárta.-->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.