A Malév áldozatai: elhalasztják a Cargo City megépítését
Az MTI kérdésre Vízy András, a Főtaxi szóvivője szerdán elmondta, a reptér hivatalos utasszállítását ellátó taxiszolgáltató még nem kapott hivatalos értesítést a döntésről. Közölte, a sajtóból értesültek a hírről.
Az origo.hu portálnak Hardy Mihály szerdán azt mondta, a bezárás nem megy egyik napról a másikra, de már értesítették a repülőtér dolgozóit és az üzleteket működtető vállalkozókat is.
A szóvivő szerint a forgalomcsökkenés kétségkívül a Malév csődjének következménye. Arra a kérdésre, hogy ha lenne új nemzeti légitársaság, újranyithatna-e a terminál, Hardy Mihály azt válaszolta, ennek most nincs realitása.
Vízy András kiemelte: a Főtaxi forgalmát nem befolyásolja a változtatás, hiszen az eddig három terminálra érkező utasok száma, most két terminálra - 2A és 2B - fog megérkezni. Hozzáfűzte: utasforgalmuk 15-20 százaléka koncentrálódott az 1-es terminálra, az utasok ezután a másik két terminálon jelennek meg.
A nemzeti légitársaság elvesztése után a Budapest Airport folyamatosan azon dolgozik, hogy pótolja a veszteséget minden területen. Bár több új légitársaság érkezett Budapestre, illetve az itt lévő légitársaságok is jelentettek be járatsűrítéseket vagy kapacitásbővítéseket, további kiigazító lépésekre van szükség a vállalat talpra állításához. Az egyik ilyen intézkedés értelmében a Cargo City, vagyis Cargo Város névre keresztelt repülőtéri légiáru-kicserélő központ megépítését is el kellett halasztani. A cargo központ beruházás várhatóan két év múlva indulhat meg.
A Budapest Airportnak továbbra is szándékában áll egyéb repülőtéri fejlesztési projektek megvalósítása. Ezek közé tartozik a 2. Terminál tőszomszédságában, külsős befektető bevonásával megépítendő repülőtéri hotel is, amennyiben az ezt gátló bürokratikus akadályokat a közeljövőben sikerül elhárítani.
Az 1. Terminál kiürítési tervét, illetve annak ütemezését a Budapest Airport valamennyi érintett partnere bevonásával a következő hetekben alakítja ki.


