BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egyesül a Trade és a Partner

Tavaly megduplázódott az MVM Partner piaci részesedése a hazai nem lakossági árampiacon, az idén pedig további növekedés a terv, többek között a kkv-k piacán történő aktivitás erősítésével. A társaság a nyárra egyesül az MVM Trade-del.

A tervek szerint július 1-jével egyesül az MVM Partner Zrt. versenypiaci villamosenergia-kereskedő társaság villamosóenergia- nagykereskedő testvércégével, az MVM Trade Zrt.-vel. „A cégösszevonás a tevékenységek észszerűsítését, mindenekelőtt az MVM csoporton belüli értékesítés és kereskedelem összehangolását célozza. Az új cég optimalizálja, azaz egységes értékesítési rendszerként kezeli majd a csoport kis- és a nagykereskedelmét. Maga az ügylet jogilag úgy jön létre, hogy az MVM Trade beleolvad az MVM Partnerbe” – válaszolt a Világgazdaságnak Major György, az utóbbi társaság vezérigazgatója.

Az összeolvadással létrejövő új cég számos idei feladatának egyike a külföldi villamosenergia- nagykereskedelemben való aktív részvétel, amelyet az MVM Partner tavaly már előkészített romániai, szerbiai, horvátországi és szlovéniai kereskedő leányvállalatok megalapításával. A cég az idén Ausztriában, Németországban, Csehországban, Szlovákiában és Bulgáriában kezdi meg nagykereskedelmi tevékenységét. Az MVM Trade 2011-ben Lengyelországban alapított kereskedelmi vállalatot.

Az MVM Partner 2012-re megduplázta hazai végfelhasználói villamosenergia-versenypiaci részesedését, amelyet tavaly már az előző évi mintegy 10-ről 20 százalék fölé növelt. Továbbra is kiemelt célja a belpiaci kiskereskedelmi terjeszkedés. A tavalyihoz hasonló arányú növekedés azonban az idén nem várható, például, mert – lapunk más piaci forrásaitól eltérően – Major György a hazai nem lakossági villamos-energiafogyasztás mennyiségi csökkenésére számít, és nem bízik a villamosenergia érdemi drágulásában sem.

A terjeszkedés fő területe ezért a cég számára a kis- és középvállalkozások (kkv) piaca lesz. Az ügyfélszerzés, illetve -megtartás érdekében az MVM Partner új szolgáltatásaként bevezeti az energiauditot, azaz az energia-tanácsadást is, azt remélvén, hogyha felülvizsgálja megbízói energiabeszerzési szerződéseit, számláit, műszaki eszközeit és energiafelhasználását, akkor olyan költségcsökkentő lehetőségekre hívja fel megbízói figyelmét, amelyeknek köszönhetően azok a vevőivé válnak, illetve stabil partnerei maradnak.

Az MVM Partner földgázt is el kíván adni a vállalkozásoknak a versenypiacon. E célból megkezdte ehhez szükséges adatbázisa kiépítését, indulásként főként már meglévő villamosenergia-vásárlóit szeretné megnyerni gázvásárlónak is. A 2012/13-as gázévben még nem a csak néhány százmillió köbméter körüli várt értékesítés a fontos a társaságnak, hanem önmagában a szegmensben való megjelenés. Masszív piaci részesedést 2-4 éven belül szerezne, de a megcélzott piaci hányadot üzleti titokként kezelte a vezérigazgató. Az MVM Partnerre is vonatkozik az MVM csoportnál elhatározott költségtakarékosság, azonban annál többe kerülnek a társaság előttünk álló évekre vonatkozó piacbővítési feladatai, mint amennyivel vissza tudja fogni a kiadásait.

Egy zöld- és egy okos ötlet

Az idén a zöldenergia értékesítésében is előrelépne a társaság, vagyis a hagyományos árampiaci termékeknél valamivel drágább, megújulóalapú energiahordozókból előállított árammal jelennek meg a piacon. A magasabb ár ellenére mégis van a zöldáramra kereslet, mert a vevők – például a Szentkirályi és a Symbol Budapest – ezzel is javítani akarják a róluk alkotott képet, illetve hangsúlyozni kívánják környezettudatos voltukat. Az MVM Partner idővel megjelenne az okos mérés (smart metering) piacán is.


B. Horváth Lilla Egy zöld- és egy okos ötlet Az idén a zöldenergia értékesítésében is előrelépne a társaság, vagyis a hagyományos árampiaci termékeknél valamivel drágább, megújulóalapú energiahordozókból előállított árammal jelennek meg a piacon. A magasabb ár ellenére mégis van a zöldáramra kereslet, mert a vevők – például a Szentkirályi és a Symbol Budapest – ezzel is javítani akarják a róluk alkotott képet, illetve hangsúlyozni kívánják környezettudatos voltukat. Az MVM Partner idővel megjelenne az okos mérés (smart metering) piacán is.-->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.