Az összeolvadással létrejövő új cég számos idei feladatának egyike a külföldi villamosenergia- nagykereskedelemben való aktív részvétel, amelyet az MVM Partner tavaly már előkészített romániai, szerbiai, horvátországi és szlovéniai kereskedő leányvállalatok megalapításával. A cég az idén Ausztriában, Németországban, Csehországban, Szlovákiában és Bulgáriában kezdi meg nagykereskedelmi tevékenységét. Az MVM Trade 2011-ben Lengyelországban alapított kereskedelmi vállalatot.
Az MVM Partner 2012-re megduplázta hazai végfelhasználói villamosenergia-versenypiaci részesedését, amelyet tavaly már az előző évi mintegy 10-ről 20 százalék fölé növelt. Továbbra is kiemelt célja a belpiaci kiskereskedelmi terjeszkedés. A tavalyihoz hasonló arányú növekedés azonban az idén nem várható, például, mert – lapunk más piaci forrásaitól eltérően – Major György a hazai nem lakossági villamos-energiafogyasztás mennyiségi csökkenésére számít, és nem bízik a villamosenergia érdemi drágulásában sem.
A terjeszkedés fő területe ezért a cég számára a kis- és középvállalkozások (kkv) piaca lesz. Az ügyfélszerzés, illetve -megtartás érdekében az MVM Partner új szolgáltatásaként bevezeti az energiauditot, azaz az energia-tanácsadást is, azt remélvén, hogyha felülvizsgálja megbízói energiabeszerzési szerződéseit, számláit, műszaki eszközeit és energiafelhasználását, akkor olyan költségcsökkentő lehetőségekre hívja fel megbízói figyelmét, amelyeknek köszönhetően azok a vevőivé válnak, illetve stabil partnerei maradnak.
Az MVM Partner földgázt is el kíván adni a vállalkozásoknak a versenypiacon. E célból megkezdte ehhez szükséges adatbázisa kiépítését, indulásként főként már meglévő villamosenergia-vásárlóit szeretné megnyerni gázvásárlónak is. A 2012/13-as gázévben még nem a csak néhány százmillió köbméter körüli várt értékesítés a fontos a társaságnak, hanem önmagában a szegmensben való megjelenés. Masszív piaci részesedést 2-4 éven belül szerezne, de a megcélzott piaci hányadot üzleti titokként kezelte a vezérigazgató. Az MVM Partnerre is vonatkozik az MVM csoportnál elhatározott költségtakarékosság, azonban annál többe kerülnek a társaság előttünk álló évekre vonatkozó piacbővítési feladatai, mint amennyivel vissza tudja fogni a kiadásait.
Egy zöld- és egy okos ötlet
Az idén a zöldenergia értékesítésében is előrelépne a társaság, vagyis a hagyományos árampiaci termékeknél valamivel drágább, megújulóalapú energiahordozókból előállított árammal jelennek meg a piacon. A magasabb ár ellenére mégis van a zöldáramra kereslet, mert a vevők – például a Szentkirályi és a Symbol Budapest – ezzel is javítani akarják a róluk alkotott képet, illetve hangsúlyozni kívánják környezettudatos voltukat. Az MVM Partner idővel megjelenne az okos mérés (smart metering) piacán is.
B. Horváth Lilla Egy zöld- és egy okos ötlet Az idén a zöldenergia értékesítésében is előrelépne a társaság, vagyis a hagyományos árampiaci termékeknél valamivel drágább, megújulóalapú energiahordozókból előállított árammal jelennek meg a piacon. A magasabb ár ellenére mégis van a zöldáramra kereslet, mert a vevők – például a Szentkirályi és a Symbol Budapest – ezzel is javítani akarják a róluk alkotott képet, illetve hangsúlyozni kívánják környezettudatos voltukat. Az MVM Partner idővel megjelenne az okos mérés (smart metering) piacán is.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.