Új piaci szegmensbe, az autószállításba szállt be a Révész csoport. Az erre a célra létrehozott Révész Automotive Trans Kft. 25 járműszerelvénnyel kezdte a munkát, de év végéig hatvan, jövőre pedig már száz szerelvénnyel dolgozik az új cég – tájékoztatta lapunkat Székely Zsolt, a Révész Holding Zrt. vezérigazgatója.
A Révész Automotive Trans a PSA Peugeot Citroen szlovákiai Nagyszombatban (Trnava) lévő gyárából szállítja az autókat szeptember óta, ugyanakkor más márkákkal is folynak eredményesnek tűnő tárgyalások. Ezért tervezik a flotta növelését, de nem kizárt más vállalatokkal való együttműködés, akár közös cégek létrehozása sem.
„Igaz, hogy csökken az európai autógyártás, vagyis kisebb a torta, de a kisebb tortát is újra lehet szeletelni” – mondta Székely Zsolt, s az új üzletág létrehozását azzal indokolta, hogy a Révész csoport igyekszik több lábon állni. Azt követően, hogy hat éve eladták az 1300 tagú járműflotta nagy részét, az úgynevezett ponyvás kamionszerelvényeket, a Révész Trans a petrolkémiai ipar kiszolgálására összpontosított: 2007-ben 170 speciális tartálykocsival kezdték az évet. A „ponyvás” üzletág volt akkoriban a legkockázatosabb, ám a legkisebb profitot termelő ágazat.
A Révész Csoport azóta alapvetően a petrolkémiai ipar szolgáltatója, ám a diverzifikálás tavaly nyáron azzal kezdődött, hogy a cég megvásárolta a 120 kamionszerelvénnyel rendelkező Lerton Trans Fuvarozó és Szállítmányozó Kft.-t, és visszalépett a nemzetközi árufuvarozásba.
„A Lertont azért vettük meg, mert úgy láttuk, ismét van fantázia a ponyvás fuvarozásban, emellett a csoport ügyfélköre egyre gyakrabban kért hagyományos, ponyvás szállítást is. Így teljes palettát kínálhat a Révész csoport: a speciális mellett hagyományos szállítást, valamint logisztikai szolgáltatásokat” – érvelt a vezérigazgató, kiemelve ugyanakkor, hogy az autószállító üzletág létrehozásával eddig 30 új munkahely létesült, de a jövő év végéig már százfős lesz a Révész Automotive Trans Kft.
A jelenleg 240 különleges, silós áru, valamint folyékony vegyi anyagok szállítására alkalmas tartálykocsi-szerelvénnyel rendelkező Révész Trans Kft. két és fél éve új piaci szegmensbe, a sav- és lúgszállításba is beszállt azáltal, hogy megvásárolta a holland Van den Bosch Transporten magyar leányvállalata, a Silo-Tank Kft. 35 különleges járműszerelvényét, ugyanakkor átvette a Silo-Tank szerződésállományát is. Az idén azonban közel 400 új DAF kamionra cseréli a csoport a teljes járműállományát, amelynek átlagos kora 4 év körül van. A fuvarozókat országszerte az útdíj tervezett módosítása foglalkoztatja leginkább. „Izgatottan várjuk a kormány döntését, mert sajnos csak találgatásokra hagyatkozhat a szakma a tervekkel kapcsolatban. Eddig azt lehetett hallani, hogy húsz forint lenne kilométerenként, manapság pedig hogy tíz eurócent, amit később megdupláznának. A hosszú távú stratégiai tervek létrehozásához azonban valamit már tudni kellene” – mondta dr. Székely Zsolt, kiemelve: „Nem hasznos Magyarország számára, ha egy szlovák kamionosnak Kassáról Pozsonyba menet megéri a kerülő hazánkon keresztül. Annyival drágábban használhatja a szlovák utakat, mint a mieinket.”
A hatályos szabályozás ugyanis az időarányos díjszedés mértékét napi 11 euróban limitálja, azaz a hazánkon áthaladó külföldi tehergépjárművekre ennél nagyobb díj nem vethető ki. Miután hazánk tranzitország, a kelet– nyugati kamionforgalom kihasználja az olcsó úthasználati díjakat. Így tehát az úthasználati díj emelése a költségvetés szempontjából egyszerűen halaszthatatlan – hangsúlyozta a vezérigazgató, aki nem hisz az érdekképviseletek ellentételezési, kompenzálási ötletében. Az üzemanyagok jövedéki adója egy részének visszatérítése is nagyon nehézkesen megy. Az igaz ugyan, hogy a magyar fuvarozó cégek január elseje óta a gázolaj jövedéki adójából literenként 17 forintot igényelhetnek vissza, ám csak a napokban kapták meg a tavalyi első negyedéves üzemanyag-vásárlás utáni visszatérítést.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.