Egy hónapja jelentette be a Malév, hogy leállítja a működését, mert fizetésképtelenné vált. Ez komoly átrendeződéseket indított el a légi közlekedésben. Tucatnyi társaság sűrítette járatait, új célállomások is felkerültek a térképre, de számos desztináció el is tűnt a Budapest Airport palettájáról. „A honlapunk nézettsége megugrott, de arról még nincs adat, hogy ez a jegyek értékesítésében hogyan mutatkozott meg februárban” – fogalmazott Varró Balázs, a Wizz Air kommunikációs vezetője. A magyar fapados légitársaság a Malév csődje után tíz új útvonalra jelentett be járatot, amelyek közül elsőként a bukaresti gép száll fel, március 25-én.
Egy vadonatúj légitársaság is landol április 25-én Budapesten, a spanyol Volotea Airlines az olaszországi Velencéből indít járatokat a magyar fővárosba. A diszkont-légitársaság hetekkel ezelőtt alakult, és elsősorban Európa közepes méretű, más légitársaságok által nem kiszolgált városait kívánja összekötni. A Volotea bejelentése szerint a legolcsóbb egyirányú jegy (illetékkel együtt) már 19 eurótól (kb. 5500 forint) kapható. Korábban a Malév, illetve a Carpatair gépei repültek Velencébe. „Mindig is nagy öröm volt számunkra, amikor új légitársaságot köszönthettünk Budapesten, most pedig még ennél is jelentősebb fejlemény, hogy ez az újonnan alakult légitársaság Budapestet az elsők között vette fel a célállomásai közé” – hangsúlyozta Kam Jandu, a Budapest Airport légiközlekedési igazgatója. Nagy lendülettel tért vissza a Ryanair is Budapestre, amely jelenleg 32 célállomásra kínál járatokat. (A Ryanair viszont 13 budapesti járatot töröl a szombattól számított két hétben, mert a Repülőtéri Rendőr Igazgatóság ragaszkodik ahhoz, hogy a pilóták és az utaskísérők okmányellenőrzésre elhagyják a Budapestre megérkező repülőgépet, annak ellenére, hogy csak 25 percük van a visszaindulásra.)
Sok balkáni célállomásra azonban továbbra sincs jelentkező. A Malév leállásával megszűnt a közvetlen összeköttetés többek között Zágráb, Tirana, Podgorica és Szarajevó felé. A hosszú távú járatok közül eltűnt a kínálatból Peking, és a közvetlen New York-i összeköttetés is egyelőre a múlté.
„Magyarország infrastruktúrája sérült a nemzeti légitársaság csődjével. Szükség van egy új légitársaságra, amely főként átszállási lehetőségeket kínál, mert egy másfél millió utast érintő vákuum keletkezett, amely nem lehet tartós állapot” – mondta Fehérvári Géza, a Malév helyettes vezérigazgatója. Szerinte van realitása annak, hogy egy újonnan létrehozott légicég három év alatt elérjen a Malév szintjére.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.