A szakértők mellett a promóterek többsége optimista, így a Magyar Nagydíjat szervező Hungaroring Sport Zrt. (HS) is. Gyulay Zsolt elnök-vezérigazgató a Világgazdaságnak elmondta: az elővételben értékesített belépők alapján egyelőre úgy tűnik, az idén az egy évvel korábbinál többen kísérhetik figyelemmel a mogyoródi futamot. A vezérigazgató úgy számol, a jegyárbevétel 5-10 százalékkal is meghaladhatja a tavalyit, igaz, a végső számot még sok tényező befolyásolhatja. Nem lényegtelen például, hogy mennyire lesz egyoldalú a bajnokság, illetve hogy sikerül-e Magyarországra csábítani a Forma–1-be idén visszatérő Kimi Raikkönen rajongóit.
A HS a szolgáltatás színvonalának emelésével és akciókkal próbálja kicsalogatni a nézőket. Gyulay Zsolt elmondta, a közelmúltban kötöttek megállapodást egy indiai céggel: az új partner több mint tíz óriáskivetítőt helyez el a pálya körül. A konstrukció nemcsak azért előnyösebb a HS korábbi hasonló szerződésénél, mert a magyar promóter alacsonyabb áron modernebb készülékeket kap, hanem azért is, mert a kivetítők egész évben a pályán maradnak, nem kizárólag a versenyhétvége idején, mint eddig. A kivetítők mellett egy lelátót is felhúznak a Hungaroringen a tavaly lebontott bronztribün helyett, de a pálya másik pontján. Ez utóbbira 50-60 millió forintot fordít a vállalat.
A helyszíni nézőszám növekedésével párhuzamosan szakértők szerint szép fokozatosan a szponzori pénzek is kezdhetnek viszszatérni a száguldó cirkuszba, ennek köszönhetően ismét emelkedésnek indulhat a csapatok költségvetése. A válság kirobbanását követően számos meghatározó szponzor tűnt el: kiszállt például a korábban saját istállót üzemeltető Honda, Toyota és BMW, de megszabadult gyári csapatától a Renault, és elpárologtak a pénzügyi szektor legnagyobbjai is, mint a Royal Bank of Scotland, az ING, a Credit Suisse. Mindent egybevéve a Forma–1-ből három év alatt több mint 1,1 milliárd dollárt tűnt el: 2008-ban még 3,1 milliárddal gazdálkodhattak az istállók, tavaly már csak kettőre rúgott a büdzséjük, bár a csapatok száma időközben emelkedett.
Az idén azonban újabb fordulat jöhet az F1 szponzori piacán, legalábbis a holtszezonban bejelentett új szerződések magas száma egyértelműen erre utal. Különösen aktívak a feltörekvő országok vállalatai: orosz, brazil, indiai és maláj újonc támogató is feltűnt az elmúlt hetekben a száguldó cirkuszban.
Egymillióan a tévék előtt
Az idei szezontól négy éven keresztül a közmédia közvetíti a Forma–1-es futamokat hazánkban, miután a száguldó cirkuszt az elmúlt 10 esztendőben műsorra tűző RTL Klub nem pályázott szerződése meghosszabbítására. A futamokat az m1 mellett a Kossuth Rádió is élőben adja. Cserháti Ágnes, az MTVA szóvivője a Világgazdaságnak elmondta: konkrét célt nem határozott meg a Magyar Televízió, de arra számítanak, a csatornaátlagot meghaladja majd a futamok nézettsége. Tavaly az RTL Klub közvetítéseit – a teljes népesség körében – átlagosan 900 ezer – 1,1 millió néző követte, a Magyar Nagydíjat pedig közel 1,3 milliónyian nézték élőben a tévék előtt.
A helyszíni nézők számának emelkedése mellett várhatóan a szponzorok is aktivizálják magukat, így újra bővülhet a csapatok költségvetése.
Jandó Zoltán Egymillióan a tévék előtt Az idei szezontól négy éven keresztül a közmédia közvetíti a Forma–1-es futamokat hazánkban, miután a száguldó cirkuszt az elmúlt 10 esztendőben műsorra tűző RTL Klub nem pályázott szerződése meghosszabbítására. A futamokat az m1 mellett a Kossuth Rádió is élőben adja. Cserháti Ágnes, az MTVA szóvivője a Világgazdaságnak elmondta: konkrét célt nem határozott meg a Magyar Televízió, de arra számítanak, a csatornaátlagot meghaladja majd a futamok nézettsége. Tavaly az RTL Klub közvetítéseit – a teljes népesség körében – átlagosan 900 ezer – 1,1 millió néző követte, a Magyar Nagydíjat pedig közel 1,3 milliónyian nézték élőben a tévék előtt.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.