BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

„Zöldre” váltott a genfi szalon

Májustól Magyarországon is kapható lesz a genfi autószalonon az Év autója díjat elnyert tölthető hibrid autó, az Opel Ampera.

A General Motors Opel Ampera/Chevrolet Volt konnektoros hibrid ikrei nyerték az Év autója 2012 díjat a genfi autószalonon, mégpedig magas, 330-as pontszámmal. A második helyre a Volkswagen minije, az Up!, a harmadikra pedig a Ford Focus futott be.

Májusban az Opel Duna kezdi meg az Opel Ampera forgalmazását, mégpedig várhatóan 15 millió forintos áron. Kovács Tamás, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója tavaly nyáron úgy tájékoztatta lapunkat, hogy Magyarországon 2012-ben lép

piacra az Ampera, de elsősorban marketingjelleggel, hiszen reálisan nem várható nagy mennyiség eladása vergődő autópiacunkon. Most azonban valamennyire hátszelet kaphat az értékesítés, hiszen üzleti szempontból hatalmas értéke van a díjnak, bár Hakan Matson, a Car of the Year elnöke kijelentette, tulajdonképpen mind a hét döntős modell győztesnek tekinthető.

Ám ennek ellenére mindenképpen hatalmas reklámértéke van a díjnak, még abban az esetben is, ha olyan kocsi nyeri, amelynek széles körű forgalmazása lehetetlen. Tavaly ugyanis első ízben lett teljesen elektromos autó, a Nissasn Leaf a kiválasztott, ám európai elterjedése csupán a nyilvános töltőállomások létesítésének ütemével lehet arányban, s az bizony eléggé vontatottan halad.

A General Motors az idei díjra nyugodtabban nevezhette be a fél évtizedig fejlesztett Opel Ampera/Chevrolet Volt ikreket, hiszen tavaly januárban a detroiti szalonon a Volt már elnyerte az amerikai Év Autója, novemberben pedig a Los Angeles-i szalonon az Év Zöld Autója címet. Arról nem is beszélve: a kocsi nem függ az elektromos töltőkutaktól.

Az Ampera kerekeit villanymotor hajtja: akkumulátora révén akár 80 kilométert is megtehet egy feltöltéssel. Hosszabb utazáskor benzinmotor hajtja az áramfejlesztő generátort, ezáltal 500 kilométernél hosszabb hatótáv adódik anélkül, hogy órákra meg kellene állni akkut tölteni.

Az Év Autója díj történetében az idei az első alkalom, amikor a győztes modellt a genfi autószalonon hirdették ki. A nagyközönséget csütörtöktől fogadó 82. Nemzetközi Autószalont nem csupán az a hét autógyártó várta izgatottan, amelynek modelljei a benevezett 35 közül bekerültek a Car of the Year döntőjébe. A döntősök a közelmúltban különleges erőpróbán vettek részt egy Párizs közeli tesztpályán. A 23 európai ország 59 szakújságírójából álló zsűri az előzetes tájékoztatás szerint egyaránt vizsgálta az autókban található újításokat, a kivitelezés minőségét, az ár-érték arányt és a formatarvezést.

Miután ezentúl az Év Autója díjat Genfben adják át, nem kizárt, hogy a későbbiekben sem a szokványos autók lesznek a nyertesek. Három éve ugyancsak a genfi volt az első olyan szalon, ahol külön pavilont szenteltek

az alternatív és gazdaságos meghajtásnak, valamint a megújuló üzemanyagforrást használó

autóknak.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.