Két évtizede élvonalban
– Az eddig értékesített mennyiség arra lenne elegendő, hogy Békéscsabától, cégünk egyik legnagyobb gyárától és magyarországi központjától egészen New Yorkig építhetnénk egy több mint 2 méter széles utat – fordította le a statisztikákat a köznyelvre Holl Hannes. Az ügyvezető igazgató elmondta, a Frühwald jelenleg 13 gyárat működtet öt országban. Hazánkban Békéscsabán, Sóskúton és Újfehértón találkozhatunk a cég telephelyeivel. A kezdetekkor kilenc alkalmazottat foglalkoztattak. A cég töretlen honi fejlődését jelzi, hogy mára már több mint száz munkatárs dolgozik a vállalkozásnál.
A cég három telephelyén is fejlesztett az elmúlt időszakban. Békéscsabán, egy egymilliárdos projekt részeként az érdekeltségünkbe tartozó területek méretét 44 ezer négyzetméterről 100 ezer négyzetméterre növelték. A 2008-as beruházás során felépítettek egy gyártócsarnokot, amelyben a legmodernebb gyártógépsorokat helyezték el.
– Olyan árucikkeket gyártunk, melyek mindennapi életünk szerves részét képezik. A mélyépítési elemektől kezdve az utcaköveken át egészen a kerítés- és magasépítési elemekig fedjük le az építkezőknek szükséges termékek palettáját – részletezte a siker titkát az ügyvezető. Elmondta, cégfilozófiájuk alapja, hogy új termékek bevezetésével felelnek meg a változó ügyféligényeknek, próbálják követni, sőt, sok esetben diktálni az aktuális trendeket. Ennek eredménye évről évre bővülő termékkínálatuk.
– Hangsúlyos elem működésünkben a környezettudatosság. Természetes alapanyagok felhasználásával, a legmodernebb technológia segítségével és jól képzett, tapasztalt munkaerő közreműködésével készülnek a Frühwald termékei. A gyártás során hulladék és melléktermék szinte nem is keletkezik. A csomagolást is korszerű gépsorokon végzik, melyeknek alacsony az energiafelhasználása és minimális karbantartást igényelnek – hangsúlyozta Holl Hannes. Hozzátette, a három telephelyüknek otthont adó településeket is úgy választották ki, hogy a végfelhasználókhoz, a piachoz közel helyezkedjenek el. Így egyrészt csökkentik a szállítási távolságot, másrészt a fuvarozással járó környezetterhelés mértéke is kisebb. Nem mellesleg pedig a helyi vásárlóerőt is élénkíti a helyben maradó értékesítésből származó bevétel.
Átalakították a termékportfóliót, alkalmazkodtak a változó piachoz
– Cégünknél a nagy volumenű fejlesztések befejezése után köszöntött be a válság, melynek hatása a Frühwaldot sem hagyta érintetlenül. Visszaesett a kereslet, így csökkent kapacitásuk kihasználtsága. Ugyanakkor a korábbi fejlesztések, beruházások miatt, valamint a cégnél végrehajtott racionalizálás következtében nem nőtt lényegesen a gyártási költség. A kisebb forgalom miatt úgy pozicionáltuk át termékportfóliónkat, hogy eleget tudjunk tenni a változó piaci igényeknek. Mindemellett a szakképzett munkaerőt és a már rendelkezésre álló gépeket nem érintette a racionalizálás, így ha a piac úgy kívánja, akkor bármikor újra növelhetjük a gyártás volumenét.– Az új piacok feltérképezésén is gőzerővel dolgozunk, egyre sikeresebben fókuszálunk a román és az osztrák exportra egyaránt.
– Az új piacok feltérképezésén is gőzerővel dolgozunk, egyre sikeresebben fókuszálunk a román és az osztrák exportra egyaránt.-->


