BUX 39,182.98
-1.32%
BUMIX 3,744.11
-0.95%
CETOP20 1,793.99
0.00%
OTP 8,180
-4.15%
KPACK 3,100
0.00%
-0.92%
-14.15%
+1.18%
-0.20%
ZWACK 18,650
+0.81%
0.00%
ANY 1,575
+0.64%
RABA 1,100
-2.22%
-3.14%
-2.40%
-2.52%
-1.93%
OPUS 166.2
-1.66%
-5.83%
0.00%
0.00%
+2.55%
OTT1 149.2
0.00%
-2.24%
MOL 2,908
-1.42%
-4.26%
ALTEO 2,370
-1.66%
0.00%
-1.52%
EHEP 1,000
-4.76%
-6.67%
-0.63%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.00%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
-2.31%
+0.78%
-3.60%
0.00%
-3.93%
-2.82%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
+2.78%
NAP 1,238
-0.16%
0.00%
-3.10%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

A BKK elővárosi gyorshajójáratot tervez

A korábbi hírek ellenére nem júniusban indul a menetrend szerinti vízibusz-közlekedés a Duna fővárosi szakszán.

Az új, naponta közlekedő hajójárat várhatóan a harmadik negyedévben indul a most felújított 8 kikötőt érintve – tájékoztatta a Világgazdaságot a Budapesti Közlekedési Központ a BKV sajtóosztálya.
Sajnos, az írásban küldött válaszok ellentmondanak egymásnak. Előbb „most felújított 8 kikötőt” említ a levél, majd az ellenkezőjét olvashatjuk. Lapunk ugyanis felvetette, hogy a BKV honlapján egy szó sincs a járat indításáról. „A járat meghirdetését még nem tartjuk időszerűnek, mivel a menetrend és a díjszabás egyeztetése még folyamatban van, ráadásul a kikötők sem készültek el” – írta a BKK, majd hozzátette: „az új vonaljárat öt korábban is működő, jelenleg felújított (Meder utca, Jászai Mari tér, Batthyány tér, Petőfi tér, Boráros tér) és három új (Újpest, Árpád híd, Haller u.) kikötőt érint majd. Ezek 493 millió forint összköltséggel újultak meg, amiből 440 millió forint az uniós forrás. Az eredetileg tervezett projekt megvalósítása után fennmaradó források egyébként lehetővé teszik, hogy szeptemberre a Szent Gellért téren is hasonló kikötő épüljön”.


A BKV decemberi közleménye szerint a tizenegy és fél kilométeres útvonalon a délelőtti és délutáni csúcsidőben 20 percenként követik egymást a vízibuszok. Ilyen járatsűrűség mellett különösen érdekes, hogy hány, milyen korú és műszaki állapotú hajóval végzi a BKV a szolgáltatást?
A csak írásban kommunikáló vállalat, illetve a BKK tájékoztatása szerint a BKV tulajdonában tíz, 25-50 éves hajó van, ezek közül nyolc alkalmas a városi tömegközlekedésre. Öt hajó a közelmúltban komfortnövelő felújításon esett át: új üléseket és belső burkolatokat kaptak. A vonaljáratot négy hajó fogja kiszolgálni, amelyeken büfé és wifi-szolgáltatás is lesz.
Szintén a decemberi BKV-közlemény szerint jelenleg elegendő a hajókapacitás a járat üzemeltetéséhez, azonban középtávon szükséges új hajók beszerzése. „Erre a 2014-2020 közötti uniós költségvetési ciklusban lesz lehetőség, de az előkészítő munkákat megkezdtük. Ezzel párhuzamosan tárgyalásokat kezdtünk egy, a Visegrád és Százhalombatta között működő gyorshajójárat megvalósításának lehetőségeiről, amely tehermentesítené a Budapestre vezető közutakat, és kényelmes utazási lehetőséget kínálna a városba ingázóknak. Ez azonban feltételezi az érintett települések és az állam mint ellátási felelős aktív szerepvállalását is” – áll a BKK levelében.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek