Az új, naponta közlekedő hajójárat várhatóan a harmadik negyedévben indul a most felújított 8 kikötőt érintve – tájékoztatta a Világgazdaságot a Budapesti Közlekedési Központ a BKV sajtóosztálya.
Sajnos, az írásban küldött válaszok ellentmondanak egymásnak. Előbb „most felújított 8 kikötőt” említ a levél, majd az ellenkezőjét olvashatjuk. Lapunk ugyanis felvetette, hogy a BKV honlapján egy szó sincs a járat indításáról. „A járat meghirdetését még nem tartjuk időszerűnek, mivel a menetrend és a díjszabás egyeztetése még folyamatban van, ráadásul a kikötők sem készültek el” – írta a BKK, majd hozzátette: „az új vonaljárat öt korábban is működő, jelenleg felújított (Meder utca, Jászai Mari tér, Batthyány tér, Petőfi tér, Boráros tér) és három új (Újpest, Árpád híd, Haller u.) kikötőt érint majd. Ezek 493 millió forint összköltséggel újultak meg, amiből 440 millió forint az uniós forrás. Az eredetileg tervezett projekt megvalósítása után fennmaradó források egyébként lehetővé teszik, hogy szeptemberre a Szent Gellért téren is hasonló kikötő épüljön”.