BUX 39,854.61
+1.12%
BUMIX 3,810.3
+0.40%
CETOP20 1,860.46
0.00%
OTP 8,550
+1.79%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.43%
0.00%
ZWACK 18,300
0.00%
0.00%
ANY 1,580
0.00%
RABA 1,090
-3.54%
0.00%
+0.30%
0.00%
0.00%
OPUS 174.8
+0.69%
+4.89%
0.00%
0.00%
+1.68%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,936
+0.34%
DELTA 39.95
+0.25%
ALTEO 2,350
+2.62%
0.00%
0.00%
EHEP 1,275
-6.93%
0.00%
-0.63%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+2.26%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
-0.63%
+1.01%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,700
0.00%
0.00%
NAP 1,280
+0.16%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Diszkonttal csábít az MVM

Kis- és középvállalkozásoknak adna áramot akár az ipari ügyfeleinél alkalmazottal azonos áron is az MVM Partner. Erre az új piacra nehéz belépni, a szegmensben alkalmazott árak azonban már a társaság tervének puszta bejelentésére is eshetnek.

Akár az ipari nagyfogyasztókéval azonos villamosenergiaár-kedvezményt is elérhetnek az MVM Partner Zrt. majdani kis- és középvállalkozó ügyfelei. Az új vevőkör elérését célzó marketing- és értékesítési konstrukció már elkészült. A társaság a VOSZ-BESZ Zrt.-vel indított együttműködésre alapozva igyekszik megszerezni vevőnek a munkáltatói szövetség tagságát, de bevet más eszközt is: Major György, az MVM Partner vezérigazgatója már márciusban arról tájékoztatta a Világgazdaságot, hogy cége új szolgáltatásként felkínálja majd az energiatanács-adást, melynek keretében felülvizsgálja megbízói energiabeszerzési szerződéseit, -számláit, műszaki eszközeit és energiafelhasználását. Ezen adatok ismeretében feltehetően olyan költségcsökkentő lehetőségekre hívhatja fel a figyelmüket, amelyeknek köszönhetően azok a vevőivé válnak, illetve stabil partnerei maradnak.

Az ország áramfelhasználásának körülbelül a harmadát is kiteheti a kkv-s árampiac, a kerítése azonban nincs kolbászból. A szegmens tagjai fajlagosan eleve drágábban szolgálhatók ki, mint a nagyfogyasztók, nem véletlen, hogy amíg van zsírosabb falat, a kereskedők nem kapkodnak utánuk. Kifejezetten jól járhat tehát az a kkv, amelyik nagyfogyasztói áron juthat áramhoz az MVM Partnertől – más kérdés, hogy az utóbbinak meddig éri meg lemennie az árral.

„Hatalmas a belépési költség is a kkv-k piacára, hiszen ki kell építeni a kiszolgáló infrastruktúrát, ki kell dolgozni az árazást, a számlázási rendszert, a követelések behajtásának módját, és mindennek megteremteni az emberi erőforrás hátterét is” – mutatott rá érdeklődésünkre egy áramkereskedő. Nehézséget jelenthet az is, ha a kereskedőnek nincs megfelelő információja majdani ügyfele fizetési hajlandóságáról, mert így nehezebben mazsolázhatja ki a jó ügyfeleket, és választhatja ki a kockázati felárral terhelendő rosszakat. Forrásunk szerint az MVM éppen e felárak piacán generálhat versenyt, s nyomhatja le az árakat akkor is, ha esetleg mégsem tud érdemi kkv-piaci hányadot szerezni. Éppen ez történt meg tavaly nyáron, amikor a társaság távhőcégeknek kínált, de végül nem adott el gázt.

Az is kérdés, hogy a fent említett energiaaudit elég lesz-e ahhoz, hogy az esetleg nem túl nagy megtakarítható összegért a kkv-k hajlandók lesznek-e kereskedőt váltani.

Az MVM Partner derűlátó: 2012. második negyedéves felmérése szerint a megkérdezett kis- és közepes cégek több mint az egytizede szerződne át a következő fél évben más villamosenergia-kereskedőhöz. A fő vonzerőt a kedvezőbb ár, a kisebbet a magasabb szolgáltatási színvonal jelenti. A cégvezetők 58 százaléka elgondolkodna a szolgáltatóváltáson, ha ismerné a feltételeket, háromtizedük viszont ragaszkodik jelenlegi szolgáltatójához, mivel elégedett vele.

A kkv-piac az erősek játszótere

A magas belépési költség és a kockázatok távol tartó hatása miatt csak a legnagyobb (és egyben elosztóhálózattal rendelkező) hazai áramkereskedők léptek be erre a piacra: az E.On, az Elmű-Émász Csoport, az EdF Démász, a kisebbek közül pedig például a JAS Budapest. Megjelent továbbá a T-Com is, amely számára óriási előny, hogy az áram és a gáz kkv-piacán a meglévő távközlési ügyfeleit célozta meg, amelyek fizetési hajlandóságáról már vannak adatai, s egyébként is rendelkezik az új termékek értékesítéséhez szükséges infrastruktúrával.

A továbblépésre, azaz az áram lakossági versenypiacára a jelenlegi hatósági áras rendszer mellett egyikük sem nyitott. Igaz, a T-Com belépett e piacra, de még azelőtt, hogy életbe lépett volna a lakossági árszabályozás új rendszere.

A továbblépésre, azaz az áram lakossági versenypiacára a jelenlegi hatósági áras rendszer mellett egyikük sem nyitott. Igaz, a T-Com belépett e piacra, de még azelőtt, hogy életbe lépett volna a lakossági árszabályozás új rendszere.-->

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek