BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tőzsdén tartaná a Rábát a cégvezetés

Nem lenne célszerű a Rába tőzsdéről való kivezetése a cég vezetői szerint, noha az MNV korábban azt közölte lapunkkal, megfontolják, érdemes-e a céget tőzsdén tartani.

„Az a célunk, hogy a Rába részvények árfolyama stabilizálódjon és év végéig az ezer forintos névértékre emelkedjen” – mondta lapunknak Pintér István elnök-vezérigazgató. Az elmúlt négy hét során ötször váltott irányt a 702, illetve 731 forintos szélső értékek közt az árfolyam. A Rába Járműipari Holding Nyrt. tegnapi sajtótájékoztatóján arra is kitért Pintér István, hogy a cégvezetés álláspontja szerint nem lenne célszerű a tőzsdéről való kivezetés, mert egy tőzsdén jegyzett vállalat előnyösebben tárgyalhat megrendelőivel. Ezzel szemben december elején Polacsek Csaba, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) társasági portfólióért felelős főigazgatója a Világgazdaságnak azt mondta, hogy a Rába Holding 75 százalékának állami tulajdonba kerülése esetén megfontolják, érdemes-e a céget tőzsdén tartani.

Mindenesetre az új tulajdonos, az MNV rövidesen rendkívüli közgyűlést hív össze, miután a részvényfelvásárlás révén a Rábában a magyar állam 73,67 százalékos tulajdonnal rendelkezik, ami 76,79 százalékos szavazati arányt biztosít. A rendkívüli közgyűlésen az új tulajdonos a holding igazgatóságának és felügyelőbizottságának tagjairól is dönt.

Az első negyedévben a cégcsoport 6 százalékot meghaladó növekedés mellett közel 10 milliárd forintos árbevételt ért el. Ehhez jelentősen hozzájárult, hogy a társaság húzóága, a Rába Futómű Kft. és a Járműipari Alkatrészgyártó Kft. forgalma is számottevően javult. A Futómű Kft. ebben az évben több mint 3 millió euró értékben szállít olyan – terepjáró teherautókhoz való – különleges futóműveket az orosz Ural teherautógyár számára, amelyek az Egyesült Államokban nagy sikerrel értékesített típuson alapulnak.

@ vg.hu/raba-tervek

A Rába részt venne a buszgyártásban

„Ha határozat születik a magyar buszállomány cseréjéről, szívesen részt veszünk a munkában. Elsősorban futóművekkel és alvázzal, illetve azzal, hogy meg tudunk szervezni egy járműipari együttműködést. A járműüzletág idén egymillió euró értékben szállítja Norvégiába és Svédországba azokat a midibuszokat, amelyeket egy konzorcium vezetőjeként hoztunk létre” – mondta Pintér István, egy esetleges busztenderre utalva, s hozzáfűzte: „évi 500 darab az a legkisebb mennyiség, amelyet érdemes legyártani”.


Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.