BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tőzsdén tartaná a Rábát a cégvezetés

Nem lenne célszerű a Rába tőzsdéről való kivezetése a cég vezetői szerint, noha az MNV korábban azt közölte lapunkkal, megfontolják, érdemes-e a céget tőzsdén tartani.

„Az a célunk, hogy a Rába részvények árfolyama stabilizálódjon és év végéig az ezer forintos névértékre emelkedjen” – mondta lapunknak Pintér István elnök-vezérigazgató. Az elmúlt négy hét során ötször váltott irányt a 702, illetve 731 forintos szélső értékek közt az árfolyam. A Rába Járműipari Holding Nyrt. tegnapi sajtótájékoztatóján arra is kitért Pintér István, hogy a cégvezetés álláspontja szerint nem lenne célszerű a tőzsdéről való kivezetés, mert egy tőzsdén jegyzett vállalat előnyösebben tárgyalhat megrendelőivel. Ezzel szemben december elején Polacsek Csaba, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) társasági portfólióért felelős főigazgatója a Világgazdaságnak azt mondta, hogy a Rába Holding 75 százalékának állami tulajdonba kerülése esetén megfontolják, érdemes-e a céget tőzsdén tartani.

Mindenesetre az új tulajdonos, az MNV rövidesen rendkívüli közgyűlést hív össze, miután a részvényfelvásárlás révén a Rábában a magyar állam 73,67 százalékos tulajdonnal rendelkezik, ami 76,79 százalékos szavazati arányt biztosít. A rendkívüli közgyűlésen az új tulajdonos a holding igazgatóságának és felügyelőbizottságának tagjairól is dönt.

Az első negyedévben a cégcsoport 6 százalékot meghaladó növekedés mellett közel 10 milliárd forintos árbevételt ért el. Ehhez jelentősen hozzájárult, hogy a társaság húzóága, a Rába Futómű Kft. és a Járműipari Alkatrészgyártó Kft. forgalma is számottevően javult. A Futómű Kft. ebben az évben több mint 3 millió euró értékben szállít olyan – terepjáró teherautókhoz való – különleges futóműveket az orosz Ural teherautógyár számára, amelyek az Egyesült Államokban nagy sikerrel értékesített típuson alapulnak.

@ vg.hu/raba-tervek

A Rába részt venne a buszgyártásban

„Ha határozat születik a magyar buszállomány cseréjéről, szívesen részt veszünk a munkában. Elsősorban futóművekkel és alvázzal, illetve azzal, hogy meg tudunk szervezni egy járműipari együttműködést. A járműüzletág idén egymillió euró értékben szállítja Norvégiába és Svédországba azokat a midibuszokat, amelyeket egy konzorcium vezetőjeként hoztunk létre” – mondta Pintér István, egy esetleges busztenderre utalva, s hozzáfűzte: „évi 500 darab az a legkisebb mennyiség, amelyet érdemes legyártani”.


Google News Világgazdaság
A legfrissebb hírekért kövess minket a Világgazdaság.hu Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.