2010. augusztus 20-a lett volna az eredeti dátum, ameddig át kellett volna adni a kívülről impozáns, belülről valamivel kevésbé látványos, és néhol igencsak szűknek érezhető Duna-parti épületet az egykori Közraktárak helyén. Ehhez képest akkor semmi nem lett belőle – ezt többek közt azzal indokolta az építő Porto Investment, hogy egyik miskolci beszállítójuk telephelyét elmosta azon a tavaszon az árvíz.
Később már nem csak a természeti katasztrófa jelentette a problémát: anyagi és műszaki viták miatt csúszott az építkezés, végül a főváros felmondta a szerződést, és kérte az épületet. A bírósági döntés miatt a birtokba vételre most kerülhetett sor, a megnyitásra azonban még mindig sokáig várni kell. Bagdy Gábor egy hónapot kért mai sajtótájékoztatóján, addig részletesen megvizsgálják az épületet, és a szakértői véleményektől függően dől el, mikorra lehet átadni. Jelenleg a CET nagyjából készen áll, bár még teljesen üres, néhány helyen vezetékek lógnak ki a padlóból, és több termének padlóján még ott vannak a betonban a munkások cipőnyomai – már első ránézésre is lesz még min dolgozni.
A főpolgármester-helyettes állítja: legfeljebb 10 milliárd forintból meg fogja oldani a főváros az átvételt és az eddig ott dolgozó cégek kifizetését. Ez valóban sokkal kevesebb annál a 32 milliárdnál, amennyit a felmondott szerződés szerint ki kellett volna fizetni a Porto felé. Csakhogy a képlet nem ennyire egyszerű: azt az összeget 25 évre elosztva kellett volna utalni, és az időközbeni karbantartásra sem kellett volna annyit költenie a fővárosnak. A Porto korábban elvégzett egy számítást, amely szerint ha egy ugyanilyen, tízmilliárdos körüli beruházást banki hitelből finanszírozott volna a város, akkor a kamatokkal még a 32 milliárdnál is többet kellene visszafizetniük. A városvezetők viszont állítják: a munka az épület több pontján sem a szerződésnek megfelelően folyt, van „néhány súlyos hiányosság”, így jogosan mondták fel a megállapodást. Bagdy Gábor most azt ígérte: megkeresik a módját, „hogy kifizessék a becsületes kivitelezőket”, ezen kívül pedig tárgyalnának a Portoval és a beruházást finanszírozó, Budapesttől 8 milliárdot követelő MKB-val is.