BUX 41,930.37
+1.65%
BUMIX 3,959.38
+0.91%
CETOP20 1,919.28
0.00%
OTP 10,705
+1.90%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+2.90%
0.00%
ZWACK 17,200
0.00%
0.00%
ANY 1,650
+0.92%
RABA 1,150
-0.43%
0.00%
+0.49%
0.00%
+0.46%
OPUS 193.6
0.00%
+1.36%
+2.24%
0.00%
+1.97%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,848
+1.71%
+1.50%
ALTEO 2,370
+0.85%
+0.93%
+1.02%
EHEP 1,600
0.00%
0.00%
+1.16%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.34%
0.00%
0.00%
SunDell 39,800
0.00%
0.00%
+1.89%
0.00%
0.00%
NUTEX 10.45
+3.47%
GOPD 12,500
0.00%
OXOTH 3,790
0.00%
0.00%
NAP 1,240
+1.81%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Újabb szakasszal bővülhet Budapest villamoshálózata

A Bécsi úti villamosvonal kiépítésével a városhatárnál, a vasútvonal mentén új villamosvégállomás létesülhet és így nem csak a Bécsi út térségében élők, de az esztergomi vasútvonalon érkező utasok is számos közvetlen, gyors kapcsolatot érhetnek el villamossal – közölte lapunkkal a Budapesti Közlekedési Központ.

A Bécsi úton ma a Vörösvári úti csomópontig közlekedik a 17-es villamos, a Bécsi út külső szakaszán – az elmúlt évek fejlesztései és a sűrű beépítés ellenére – nincs kötöttpályás közlekedés. A Bécsi úton az 1-es és a 17-es villamos továbbvezetése is elképzelhető, arról, hogy melyik jár több haszonnal az utasok számára, a most kezdődő előkészítési munka ad majd választ, az infrastruktúra mindkét vonal továbbvezetésére lehetőséget ad majd – írja a BKK.

Az új villamosszakasz a Bécsi úton, a Vörösvári út és a városhatár között épülne ki, kapcsolódva a városhatár környékén végbement lakóterületi fejlesztésekhez és az felújítás előtt álló esztergomi vasútvonalhoz is. Az új végállomásnál intermodális csomópontként kerül kialakításra, P+R és B+R parkolóval, helyközi autóbusz megállóhellyel, illeszkedve a Budapest–Esztergom vasútvonal korszerűsítése során megépülő Aranyvölgy vasúti megállóhelyhez.

A beruházás a Budai Fonódó villamoshálózat bel-budai fejlesztéseit követő üteme lehet, összhangban a bel-budai fejlesztések kapcsán a II. kerület korábbi felvetéseivel, melyek a villamoshálózat városhatár felé történő továbbépítését szorgalmazták.

„A BKK a külső Bécsi úti villamosvonal előkészítését az Új Széchenyi Terv forrásaiból, vissza nem térítendő uniós forrásokból végzi és célunk az, hogy a fejlesztés is képes legyen uniós források sikeres lehívására” – írja a BKK.

A közlemény szerint 2013-ban indul az 1-es villamos teljes felújítása és Rákóczi hídon át történő meghosszabbítása, illetve a 3-as villamos felújítása. Szintén jövőre kezdődhet a kivitelezése a Budai Fonódó villamoshálózat első ütemének, így a Széll Kálmán téri villamoskapcsolat kiépítésének, melyet a tér teljes átépítése és a Duna-menti villamoskapcsolatok fejlesztése követhet majd.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek