BUX 44,080.01
+1.41%
BUMIX 3,782.59
-0.49%
CETOP20 1,824.74
0.00%
OTP 9,228
+3.34%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
ZWACK 17,400
0.00%
0.00%
ANY 1,585
+2.92%
RABA 1,125
-0.88%
+4.46%
-0.79%
-0.66%
0.00%
-1.17%
+4.17%
-2.74%
0.00%
-0.12%
OTT1 149.2
0.00%
-1.77%
MOL 2,950
+1.72%
+0.52%
ALTEO 2,760
-0.72%
0.00%
+0.34%
0.00%
0.00%
-0.64%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.68%
+1.11%
0.00%
SunDell 45,800
0.00%
+4.35%
+3.39%
-3.57%
0.00%
-0.77%
NUTEX 10.05
+6.24%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,490
0.00%
-1.41%
NAP 1,192
-3.09%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Kütyüvásárláskor bízzuk magunkat leginkább a Facebookra

Vásárlásaikat a világhálón szerzett információkra alapozzák Magyarországon legtöbben szórakoztató elektronika, háztartási gép, szórakozás, utazás, élelmiszer és ital esetében. Tíz magyar fogyasztóból hatan tették fel a netre tapasztalataikat a megvásárolt árukról vagy az általuk igénybe vett szolgáltatásokról – derül ki a Nielsen kutatásából.

A megkérdezett magyarok legnagyobb része, 32 százaléka válaszolta, hogy ha szórakoztató elektronikai készüléket vásárol a következő év során, akkor választását valamelyik közösségi portálon szerzett információra alapozza vagy más, terméket illetve szolgáltatást bemutató, értékelő web oldal közléseire támaszkodik. Utána következik az elektromos háztartási gép, szórakozás, utazás/üdülés, élelmiszer és ital.

A magyarokhoz képest az internetes információk jóval nagyobb arányban befolyásolják a fogyasztók vásárlási döntéseit a többi vizsgált európai piacon. Például huszonnyolc európai országban átlagosan csaknem háromszor annyian alapozzák  autó és ékszer vásárlását a világhálón olvasott információra, mint nálunk. De éttermeknél, kozmetikumoknál és babaápolásnál is a magyarországihoz viszonyítva több mint kétszeres az európai átlagos arány.

Földrészünk huszonnyolc országában a válaszadók átlag 48 százaléka mondta, hogy a következő egy évben interneten olvasott információkra alapozza szórakoztató elektronikai készülék vásárlását is, és utazás, üdülés kiválasztását is.

Saját vásárlói tapasztalatait tíz magyar internethasználó fogyasztóból hatan osztják meg másokkal, valamelyik közösségi portálon keresztül. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen 56 országban, köztük Magyarországon végzett online felmérése. Hazánkban legtöbben elektromos háztartási gépről tették fel tapasztalataikat a netre (21 százalék). Utána szórakoztató elektronikai készülékről és utazásról/üdülésről (15-15). Következik a szórakozás (14), élelmiszer és ital (12), pénzügyi termék vagy bankolás, partnerkeresés (10-10), ruházati cikk és divatáru (9).

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek