Cégvilág

Rémes állapotban a TV-piac, de a Samsung hasít

Tovább folytatódott a televíziós piac gyengélkedése, a második negyedévben ismét kevesebb készülék talált gazdára, a rossz piaci környezetben a Samsung megerősítette vezető pozícióját.

Az NPD DisplaySearch adatai szerint az idei második negyedévben 44,12 millió LCD televíziót értékesítettek a gyártók, 2 százalékkal kevesebbet, mint a tavalyi év azonos időszakában.

A televíziós piac már az első negyedévben történelmet írt azzal, hogy – a mérések történetében először – csökkenést mutatott. Április és június között tovább csökkent a plazma televíziók eladása, a hatodik negyedéve érzékelhető mínusz azt mutatja, hogy a piac mostanra telítődött. Ugyanakkor továbbra is nő az érdeklődés a 40 hüvelyk feletti képátlóval szerelt és a 3D-s televíziók iránt.

market-share-in-the-global-flat-panel-tv-market
You will find more statistics at Statista

A Samsung a laposképernyős televíziós piacon a forgalom 28,5 százalékát tudhatta magáénak, ezzel a Statista beszámolója szerint 2,6 százalékot erősített egy negyedév alatt. Eközben a három legerősebb japán márka, a Sony, a Panasonic és a Sharp egyaránt megszenvedte a hazai piac gyengélkedését, a szektorból begyűjtött árbevételeik mintegy 30 százalékkal csökkentek.

 

Panasonic televízió tv Sharp Sony piac
Kapcsolódó cikkek