Az MTI-hez eljuttatott BKV-közlés szerint Vitézy Dávid a levelében leszögezte: a BKK-nak nem áll érdekében és szándékában sem a BKV-nak a volumencsökkenésből fakadó mértéken túli, aránytalan hátrányt okozni, vagy a valóban indokolt költségeit nem megtéríteni. Célkitűzése a központnak az is, hogy a BKV jól működő belső szolgáltatóvá váljon a buszüzemeltetésben - olvasható a közleményben.
A BKK kedden közölte, hogy az előzetes sajtóhíreknek megfelelően a VT-Transman nyerte azt a busztendert, amelynek köszönhetően 150 új Mercedes Citaro érkezhet Budapestre jövő májustól. Erre az után nyílt lehetőség, hogy a Fővárosi Közgyűlés hétfőn, rendkívüli ülésén úgy foglalt állást: a BKK és a BKV igazgatóságára bízza az ügyet. A közgyűlés azért foglalkozott a buszbeszerzéssel, mert Várszegi Gyula, a BKV igazgatóságának elnöke október elején, miután döntöttek a tender eredményességéről, levélben fordult Tarlós István főpolgármesterhez, jelezve: évi 3-3,5 milliárdos többletköltséget jelent az új buszok forgalomba adása, és ez ellehetetleníti a BKV-t.
Nemes Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) vezetője hétfőn, a közgyűlés döntése után azt mondta az MTI-nek: felmerül a veszélye annak, hogy a Budapesti Közlekedési Zrt. (BKV) működésén spórolják meg azt a többletköltséget, amelyet az új buszok forgalomba állítása jelent.