Európa húzta le a Fordot a harmadik negyedévben
A cég észak-amerikai (adózás előtti) üzemi eredménye a tavalyi harmadik negyedévi 1,55 milliárd dollárról az elmúl 12 év legmagasabb szintjére, 2,33 milliárd dollárra emelkedett, míg a Ford of Europe adó előtti vesztesége egy év alatt 306 millió dollárról 468 millióra emelkedett. Nem is csoda, hiszen kontinensünkön a legutóbbi negyedév 5,8 milliárd dolláros árbevétele 26 százalékkal maradt el az egy évvel korábbi 7,8 milliárd dollártól.
Elemzők szerint egyébként az európai személyautó piac 19 év óta most a legalacsonyabb. Ezért döntött úgy a Ford, hogy Angliában jövőre bezárja a southamptoni összeszerelő és a dagenhami présüzemét, majd 2014-ben a belgiumi összeszerelő üzem kerül sorra. Mindezek által 355 ezer darabbal, azaz 18 százalékkal fog mérséklődni a márka európai termelőkapacitása, amitől azt reméli az igazgatótanács, hogy az évtized közepére nem lesz már veszteséges az európai tevékenység. Csak a mihez tartás végett: a 30 EU és EFTA-tagországban tavaly 1,078 millió személyautót adott el a márka.
A gyárbezárások persze 6200 állás megszűnését is eredményezik, és a Ford munkahelyenként csaknem százezer dollárt takaríthat meg.


