A cég észak-amerikai (adózás előtti) üzemi eredménye a tavalyi harmadik negyedévi 1,55 milliárd dollárról az elmúl 12 év legmagasabb szintjére, 2,33 milliárd dollárra emelkedett, míg a Ford of Europe adó előtti vesztesége egy év alatt 306 millió dollárról 468 millióra emelkedett. Nem is csoda, hiszen kontinensünkön a legutóbbi negyedév 5,8 milliárd dolláros árbevétele 26 százalékkal maradt el az egy évvel korábbi 7,8 milliárd dollártól.
Elemzők szerint egyébként az európai személyautó piac 19 év óta most a legalacsonyabb. Ezért döntött úgy a Ford, hogy Angliában jövőre bezárja a southamptoni összeszerelő és a dagenhami présüzemét, majd 2014-ben a belgiumi összeszerelő üzem kerül sorra. Mindezek által 355 ezer darabbal, azaz 18 százalékkal fog mérséklődni a márka európai termelőkapacitása, amitől azt reméli az igazgatótanács, hogy az évtized közepére nem lesz már veszteséges az európai tevékenység. Csak a mihez tartás végett: a 30 EU és EFTA-tagországban tavaly 1,078 millió személyautót adott el a márka.
A gyárbezárások persze 6200 állás megszűnését is eredményezik, és a Ford munkahelyenként csaknem százezer dollárt takaríthat meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.