A vasúti tranzitforgalom várható növekedése, illetve a jelenlegi közúti forgalom 5-10 százalékának a vasútra terelése érdekében szükség van a Budapestet délről elkerülő vasúti körgyűrű (V0) megépítésére Fülöp Zsolt, a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) elnöke szerint - írta a Napi Gazdaság.

A vasúti áruszállítás versenyképessé tételéhez fejleszteni kell a kapcsolódó vasúti infrastruktúrát, átalakítani a hozzáférést biztosító díjszámítást, egyszerűsíteni az engedélyezést és a szabályozást. A szövetség becslése szerint így legalább évi 10 százalékkal bővülhet a vasúti áruforgalom.

A V0-beruházás teljes értéke nyomvonaltól függően 270-600 milliárd forint (nagy részben uniós forrásból), a leendő vasútvonalak hossza 190 és 280 kilométer. Az MLSZKSZ által a V0 hat lehetséges nyomvonalát vizsgáló megvalósíthatósági tanulmányának elkészítésére kiírt nyílt közbeszerzési pályázatot a Főmterv Zrt. által alakított V0 Magyarország Konzorcium nyerte meg, a dokumentumnak november végéig kell elkészülnie. Kedvező esetben az építkezés 2017-ben kezdődhet, és leghamarabb 2023-ra zrulhat.