BUX 39,234.2
-5.50%
BUMIX 3,852.63
-1.33%
CETOP20 1,952.57
-0.70%
OTP 9,010
-8.17%
KPACK 3,100
0.00%
-0.91%
-4.35%
+0.85%
-4.00%
ZWACK 17,400
-1.42%
-1.96%
ANY 1,610
-1.23%
RABA 1,165
+0.43%
-1.79%
-4.44%
-1.33%
-2.27%
+2.19%
-2.73%
-1.50%
0.00%
+1.03%
OTT1 149.2
0.00%
-1.95%
MOL 2,504
-9.14%
+1.69%
ALTEO 2,200
-5.98%
0.00%
-3.02%
EHEP 1,595
-5.62%
-0.67%
-3.80%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.59%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
+0.48%
-1.90%
-3.60%
-2.60%
-1.27%
-2.75%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,370
-9.89%
+2.10%
NAP 1,206
0.00%
-15.15%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Növekszik a körbetartozás

Az olcsó termékek iránt növekszik az igény, viszont csökken a kereslet és a vásárlóerő, ami kihat az árak változásaira is – beszélt a gasztro élelmiszerpiacon jelentkező hatásokról a szolnoki Ozirisz Kft. ügyvezetője

A szolnoki Ozirisz Kft. 1991-ben szállt be a vendéglátás, majd később, 1992-ben az élelmiszer-nagykereskedelem üzletbe. Amint azt a cég ügyvezetője, dr. Tánczos Borbála elmondta, fő profiljukat csak az első két évben jelentette a vendéglátás.

– Azon belül pedig kilencven százalékban a közétkeztetés és a munkahelyi vendéglátás, napi mintegy ötezer adaggal – mondta a vállalkozás első embere. – Ez az adagszám mostanra napi nyolcezerre emelkedett – tette hozzá az ügyvezető asszony, aki azt is kiemelte, hogy ennek során sikerült megőrizniük megbízóik, vevőik jelentős részét.

Dr. Tánczos Borbála elmondása szerint cégük forgalma mára meghaladja a kétmilliárd forintos éves árbevételt. Az ügyvezető azt is kiemelte, hogy főleg az élelmiszer-nagykereskedelmi piacon érezni a gazdasági válság hatását.

– Az elhúzódó gazdasági válság a gasztro élelmiszerpiacon is jelentkezik. A megbízható, de alacsonyabb árfekvésű termékek iránt növekszik az igény, ugyanakkor csökken a kereslet, esik a vásárlóerő, miközben a körbetartozás növekszik. Mindez az árak csökkenésének irányába hat a nagykereskedelmi piacra. Ennek visszahatása az eredményesség csökkenése lehet. Ez pedig kizárja a műszaki fejlesztéseket, foglalkoztatást – magyarázta a helyzetet a szolnoki vállalkozás ügyvezetője, aki a lehetséges megoldásokról is beszélt. – A jelentősebb nagykereskedelmi cégek, így cégünk is a gyártói áremeléseket részben megakadályozhatja, amely biztosíthatja a piacon jelenleg elfoglalt helyünk megőrzését. Cégünk még a gazdasági válság elején valósított meg olyan fejlesztést, mely biztosítja a jelenlegi és remélhetőleg a további folyamatos növekedést – tette hozzá az üzletasszony, aki szerint rendelkezésre állnak azok az alapok, melyek egy ugrásszerű forgalomnövekedést is zökkenőmentesen ki tudnak szolgálni.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek