Német fölény - íme, a kedvenc autómárkáink
A fentiek alapján a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) arra a következtetésre jutott, hogy év végéig a személyautó-piac növekedése meghaladja a tíz százalékot. Amint Erdélyi Péter, az MGE elnöke lapunkat tájékoztatta, az importőrök a tízhavi adatok alapján örömmel látják, hogy a trend a kilábolás felé mutat, bár a forgalomba helyezett mennyiség még mindig messze alatta marad annak, ami a szakma fenntartásához elegendő lenne.
A legfőbb gond, hogy az új személyautók mintegy 70 százaléka céges vásárlás, a kereskedelem számára fontos magánvásárlók továbbra sem jelentek meg a piacon.
Ráadásul, mivel a céges gépjárműpiac elsősorban Budapestre koncentrálódik, a vidéki márkakereskedők helyzete rendkívül nehéz, mert sokuk egy hét alatt sem tud eladni egy autót.
Az MGE szükségesnek látja, hogy „kedvező, biztonságos” hitelkonstrukciók kerüljenek a piacra annak érdekében, hogy az értékesítés hosszú növekedésnek indulhasson. Ám erre a bankok helyzetértékelései alapján nincs sok remény.
Sajnálatos ugyanakkor, hogy megfordult a trend a kishaszonjárművek piacán. A forgalomba helyezések tízhavi összesítése ugyan még hatszázalékos bővülést mutat, de októberben második hónapja csökkent a forgalom: ezúttal már 10 százalékkal. Ebben a járműkategóriában az MGE is legfeljebb a tavalyi szint elérését tartja valószínűnek az év végéig. A nagyhaszonjárművek eladása októberben jelentős visszaesést mutat, ami a piac telítődését jelzi. Éves összehasonlításban ez a szegmens még mindig valamivel a tavalyi nagyon jó év felett teljesít, de az év végére minimális visszaesés várható.


