Tizenkét pontos skálán értékelték a személyszállító társaságok egy uniós finanszírozású felmérés során azt, hogy szerintük a nagy európai repülőterek felé tartva, illetve oda megérkezve, és onnan tömegközlekedési eszközökön távozva mely pontokon van az utasoknak a legtöbb információra szükségük.

Az IC-IC hírlevele szerint négy repülőteret választottak ki, a frankfurtit, az amszterdamit, a párizsit és a bécsit. A személyszállító társaságok az út elején, azaz még a lakásban, vagy a szállodában 9 pontosra értékelték a tájékoztatás fontosságát, érdekes, hogy ehhez képest semmiféle információt nem juttatnak el a háztartásokba. Hozzá kell tennünk, hogy nem ennyire rossz a helyzet: az utasok a lakásukban (illetve szinte bárhol) megnézhetik a személyszállító társaságok internetes honlapját, vagyis otthon is hozzájuthatnak az általuk igényelt, lényegében összes utazási információhoz. Ám a felmérés éppen arra volt kíváncsi, hogy az utasok milyen helyszíni (on-site) tájékoztatást szeretnének.

Az út második és harmadik szakaszán, vagyis a tömegközlekedési eszközök megállóiban és magukon a tömegközlekedési eszközökön a tájékoztatás fontosságát a legmagasabb szintűre, azaz 12 pontosra értékelték a személyszállítók. Az utasok viszont úgy nyilatkoztak, hogy a megállókban az elvárt adatoknak csak az 51 százalékát, a járműveken pedig a 25 százalékát kapják meg.

A negyedik szakasz a tömegközlekedési eszközök repülőtéri megállója, vagy állomása, itt a társaságok a maximálishoz képest már felényi (6 pont) információt is elégségesnek tartanak. Az utasok is nagyjából felényi szinten, 51 százalékban elégedettek azzal, amihez e megállókban, állomásokon hozzáférnek. Magán a repülőtéren már csak egy pontnyi, a repülőn pedig semennyi információ sem kell a személyszállítók feltételezése szerint. Az utasok viszont éppen a repülőtéri tájékoztatást tartották a legjobbnak, amit 60 százalékosra értékeltek, a gépen viszont már vártak el utazási adatokat.