Lehagyta a Boeing az Airbust
Egyelőre a november végi adatok ismertek: az óév első tizenegy hónapjában a Boeing 537 repülőt állított forgalomba, míg az Airbus 516-ot adott el. Igaz, ennél többet rendeltek meg a francia cégtől, de a gyártókapacitás nem bírta tartani a tempót a megrendelésekkel, így a Boeing törhetett az élre. Ezzel az Airbus tíz év után vesztette el a vezető pozícióját - azelőtt mintegy 30 éven át a Boeing volt a világelső.
Most azonban egyre több szakértő szerint várható, hogy hamarosan véget ér a két nagy nyugati cég dominanciája. A várakozások szerint a Boeing sikerévei jöhetnek, 2015-ig ők gyárthatják a legtöbb utasszállító gépet, ám később visszaeshetnek. Ráadásul egyre nagyobb az esély arra is, hogy Kína beszáll a versenybe saját repülőivel, ami alapjaiban rajzolhatja át a piacot - figyelmeztetnek az elemzők.
A tőzsdén mégis az Airbus sikere volt a nagyobb. A Boeing részvényeinek árfolyama tavaly 3 százalékkal emelkedett, míg az Airbust gyártó EADS részvényei már 22 százalékkal érnek többet, mint tavaly ilyenkor. Igaz, a Boeingnél épp karácsony előtt jelentették be, hogy 10 százalékkal növelik az utolsó negyedéves osztalékot az eredetileg tervezetthez képest.


