Folyik a MÁV vasúti pályaüzemeltető leányvállalata, a Nemzeti Vasúti Pályaműködtető Zrt. (NVP) bejegyzése, az új. Az új, 16-17 ezer fős leánycég a tervek szerint április 1-től indítja be működését. Az NPV tulajdonosa a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.

Szintén április 1-jén startol a megújult személyszállítási leánycég, amely magába olvasztja a gépészeti és a vontatási leányvállalat tevékenységét, jelentette be Dávid Ilona, a MÁV Zrt. vezérigazgatója a társaság sajtóbeszélgetésén.

2013 tehát az átalakulás éve lesz. Az említetteken túl ki kell alakítani, majd le kell választani a társaság szolgáltatóközpontját, illetve létrehozni az e változások után megmaradó MÁV Zrt. holdközponti szerepét. 2014-ben már teljesen új felállásban és gördülékenyen kell működnie a MÁV-nak.

A transzszibériai együttműködések mellett újjá kell építeni a MÁV magyar-orosz kapcsolatait. Ez utóbbin a társaság a Rail Cargo Hungáriával közösen kíván dolgozni. Viszont a 2011-ben a kínai partnerrel előtérbe került – mostanra a Malév sorsa miatt – egyelőre lekerült a terítékről a ferihegyi gyorsvasút építésének a terve.

Racionalizálni csak egy határig lehet, ezen felül új kitörési pontokat kell keresnie a MÁV-nak, különös tekintettel a vasúti személyszállítás közelgő liberalizációjára. „Nem engedhetjük, hogy kicsússzanak a kezünkből a leghatékonyabban működtethető vonalaink, már dolgozunk rajta, hogy ne így legyen” – jelentette ki Dávid Ilona.

Rendeznie kell ezen felül a sportcélú ingatlanok sorsát, ezek többsége már átkerült több az MNV Zrt-hez, az utóbbi pedig már el is adta egy részüket. Ugyanakkor még továbbra is több mint 2 ezer olyan ingatlannal rendelkezik a MÁV, amely nem tartozik a vasútüzemhez.
További részletek a holnapi Világgazdaságban