BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egyre ismertebb a mobilinternet a piacon

A magyar lakosság meghatározó része, 82,3 százaléka tisztában van azzal, hogy mi az a mobilinternet, míg kevesebb mint egytizedük (9,1 százalék) válaszolt helytelenül – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) számára készült felmérésből, amelynek eredményeit a hivatal által üzemeltetett hogyallunk.hu honlapon tették közzé. A Strategopolis Kft. telefonos közvélemény-kutatásában 2013. január 25. és február 3. között 1019 véletlenszerűen kiválasztott felnőtt korú személyt kérdeztek meg.

Minden megkérdezett háztartásbeli meg tudta határozni, hogy mi a mobilinternet, továbbá magas volt az aránya a mobilinternetet ismerőknek a tanulók (97,4 százalék), illetve a teljes vagy részmunkaidőben aktívan dolgozók körében is. Nem meglepő módon a legnagyobb arányban a nyugdíjasok között voltak olyanok, akik rosszul tudták, hogy mi a mobilinternet, illetve nem tudták vagy nem válaszoltak a kérdésre: náluk összesen 38,9 százalékot tett ki ez az arány.

Iskolai végzettség szerint megfigyelhető, hogy minél magasabb valakinek az iskolai végzettsége, annál inkább tisztában van a mobilinternet fogalmával. A maximum nyolc általánost végzettek között alulreprezentált, 60,9 százalékos a mobilinternetet helyesen definiálók aránya, míg a főiskolai vagy egyetemi diplomával rendelkezők majdnem 90 százaléka ismeri a mobilinternetet. Életkor szerint csökkenő tendenciát lehet észrevenni, a 18-29 évesek között 97 százalékos a mobilinternet ismertsége, míg a 60 év feletti korosztálynál csupán 61,3 százalék. Minél inkább fontosnak tartja valaki, hogy internethez tudjon hozzájutni, annál inkább tudja a mobilinternetről, hogy mit jelent.

Dinamikus növekedés

Az internetpiac dinamikus bővülése folytatódott tavaly, 2012 végén 417 szolgáltató működött, az internet-előfizetések száma megközelítette az 5,5 milliót, amely 26 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit – derül ki a KSH adataiból. Figyelemre méltó, hogy a vezeték nélküli szegmens egy év alatt közel 46 százalékkal bővült. A változáshoz hozzájárult az egyre inkább megfizethető mobilinternet, amely 47 százalékkal növekedett. Az előfizetéses internet-szolgáltatásból származó árbevétel harmadát pedig a mobilinternet-előfizetések generálták.


Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.