Az okostelefon tulajdonosok kétharmada állítja azt, hogy az alkalmazások a készülékek szerves részét képezik. Ők már csak tudják, hiszen az ő telefonjukon is fut legalább egy alkalmazás, amelyről többségük úgy gondolja, hogy megkönnyíti a mindennapjait.
Az okostelefon tulajdonosok az alkalmazásokról általánosságban úgy vélekednek, hogy segítségükkel lehet csak igazán kihasználni készülékük tudását, továbbá egyéni igényekhez alakítani a telefont. A Magyar Telekom legutóbbi okostelefon- és internethasználók körében végzett reprezentatív kutatásából az is kiderült, hogy kevesen vannak azok a használók, akik ezekhez a szoftverekhez elutasítóan viszonyulnak.
Részben már korábbi kutatásokból is ismert, hogy a hazai 14–69 éves internetezők 38 százalékának van okostelefonja, ami kb. 1,7 millió főt jelent. Közülük 80 százalék internetezni is szokott vele.
A mostani kutatás rámutat, hogy a hazai internetezők négyötöde helyesen tudja azt, hogy az okostelefont az operációs rendszer megléte különbözteti meg a hagyományos készülékektől, 70 százaléka pedig helyesen az alkalmazások használati lehetőségében (is) látja a különbséget. Tízből kilenc okostelefon tulajdonosnak legalább egy alkalmazás fut a telefonján, és ennél csak picivel vannak kevesebben azok, akik már használták is ezeket az appokat. Ez utóbbi tény azt jelenti, hogy ha valakinek felkerül egy app a telefonjára, akkor azt meg is nézi, használja.
1,3 millióan állítják magukról, hogy töltöttek már le alkalmazást, méghozzá átlagosan 16-ot. Köztük a legnépszerűebbek a zenelejátszó alkalmazások, őket követik a naptárak, majd az email és a közösségi applikációk, és persze a játékok. Az első tízben benne vannak még az időjárás, a fotó- és a videó készítő, - lejátszó appok is, valamint a térkép és navigációs alkalmazások. A kutatás rámutat, hogy a mobiltelefonos alkalmazásokról leginkább az AppStore-ból vagy az internetről keresnek információt a telefon tulajdonosok, de sokan személyesen érdeklődnek barátoktól, ismerősöktől. Kevésbé aktívan néznek utána az egyes alkalmazásoknak a nők, illetve a 14–18 évesek.
Az alkalmazásokért fizetők többsége csak 1-2 alkalmazást vásárolt, negyede 3–5 alkalmazást, és 6 százalékuk vett 10-nél több alkalmazást telefonjára. Egyértelműen élen járnak ebben az iPhone-osok, valamivel aktívabbak ebben a férfiak és a felsőfokú végzettséggel rendelkezők, illetve a jobb anyagi helyzetűek. Azok az okostelefon használók, akik egyébként használnak alkalmazásokat telefonjukon, egyértelműen azt a fizetési módot tartották vonzóbbnak, amely során egy kisebb összeg fejében kipróbálható az adott alkalmazás, és csak további funkciókért kell többet fizetni.
A mobiltelefonos alkalmazások a kis- és középvállalkozók körében is egyre népszerűbbek; az üzlet tulajdonosok, vendéglátósok, ingatlan ügynökségek kezdik felfedezni az ebben rejlő új kommunikációs csatorna lehetőségeit. Az alkalmazások ugyanis az üzleti életben rendkívül ügyfélközeli kommunikációt tesznek lehetővé, ezáltal is növelve a vevők vagy ügyfelek elkötelezettségét, valamint a termékek és szolgáltatások értékesítését is. A Magyar Telekom által ajánlott AppKreátor online, felhő alapú mobil alkalmazás-készítő és üzemeltető szoftver természetesen mikro-, kis- és középvállalkozásoknak nyújt teljes értékű megoldást saját alkalmazás kialakítására (www.appkreator.hu).
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.