Feladat Az ügyfélszám növelése csak a szinten tartáshoz elég, igazi megoldást a mobilnet hozhat
Mobiltelefont ma már széles körben használnak a hazai vállalkozások és intézmények, a Bellresearch erre vonatkozó kutatása szerint az erre vonatkozó penetráció már eléri a 93 százalékot. A piackutató által évente kiadott Magyar Infokommunikációs Jelentés legutóbbi eredményei szerint ugyanakkor a „közvetlen”, azaz az adott cég, vagy intézmény nevén lévő mobiltelefon-előfizetések száma mintegy 187 ezerre tehető, ami közel nagyjából 72 százalékos arányt jelent. Az elemzők rámutatnak: a használati penetráció és a közvetlen ellátottsági mutató közötti eltérés elsősorban a mikrovállalati működés sajátosságaira vezethető vissza. Ezeknél a társaságoknál is általában a mobiltelefonra épül a kommunikáció, de úgy, hogy többnyire az ott dolgozók a magán mobil előfizetésüket használják az üzleti ügyek intézésére is.
A tíz főnél többet foglalkoztató cégek körében a közvetlen ellátottság évek óta közelít a 100 százalékhoz, a mikrovállalkozásoknál viszont lassúbb a növekedés, tavaly is csupán 2 százalékponttal 69 százalékra nőtt a céges előfizetéssel rendelkezők aránya. A költségvetési intézményeknél is hasonló mértékű, azaz 2 százalékpontos volt a javulás tavaly.
A piackutató szakértői rámutatnak: az utóbbi években a közép- és nagyvállalati körben főként a flotta-értékesítéseknek köszönhetően nőhetett a mobilhang-előfizetések száma, a mikro- és kisvállalatoknál viszont a céges flottáknak kisebb a létjogosultsága, így náluk kevésbé lehetett új sim-eket eladni. A piac egészét tekintve a BellResearch 2011-2012-ben a megelőző időszakhoz hasonló, 4 százalékos (aktív) kártyaszám bővülést mértek.
Mindezek alapján az elemzők még látnak mennyiségi növekedési lehetőségeket az üzleti mobil piacon köszönhetően a mikrovállalatoknak. Megállapításuk szerint azonban még ez is kevés lehet az ebből a szegmensből származó bevételek szinten tartásához, amelyek egyébként 2008-ban érték el a történelmi maximumot. Azóta az üzleti sim-kártyák állományának folyamatos gyarapodása ellenére a piac előbb zsugorodásnak indult, majd az utóbbi egy évben stagnálás jellemezte. Így jó esetben a következő években az egyre hangsúlyosabbá váló mobilinternet bevételek kompenzálhatják a csökkenő hangbevételeket, miután a szolgáltatókon erős lesz az értékesítési nyomás a hálózati erőforrásaik kihasználására.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.