A vállalatnál az értékesített új mobilelőfizetéseken belül az okostelefonok aránya már megközelíti a 90 százalékot, és ezek négyötödéhez mobilinternetes adatcsomagot is vásárolnak az ügyfelek. Az okosmobilok és táblagépek iránti növekvő igénnyel, a 4G eszközök térnyerésével számolnak a Magyar Telekomnál az év hátralévő részében. Az új generációs mobiltechnológia és a 4G-s készülékek használata a mobilinternetezés új dimenzióját nyitja meg, ami drámai adatforgalom-növekedést hozhat.
Hasonló tendenciára számítanak a Telenornál is, így nem meglepő, hogy a vállalatnál az okostelefonokra és táblagépekre szabott tartalmak körének további bővítését tervezik. A cég az idén kiemelten foglalkozik a meglévő állomásai optimalizálásával, hogy minél több ügyfelük számára tegyék elérhetővé a mobil szélessávot – mondta el Kutas István, a társaság kommunikációs igazgatója. Emellett további többszáz 3G állomás létesítését is tervezik.
A Telenor Magyarország 2011. decemberében fejezte be az újgenerációs hálózatának kiépítését. A projekt keretében több mint 2000 bázisállomást cseréltek le és 200 új állomást építettek. A múlt évben az új hálózat finomhangolása kapott kiemelt figyelmet, de emellett közel 300 3G állomást is létesített a társaság. A 2011-es hálózatfejlesztés listaáron mintegy 200 millió euró értékű volt.
A cég várakozásai szerint az idei év mérföldkő lesz a mobilfizetés szempontjából – közölte Kutas István. Szélesebb körben válik elérhetővé az NFC (Near Field Communication – kis távolságú, vezetéknélküli adatkapcsolat) fizetési megoldás és más mobilos fizetési lehetőségek is népszerűvé válhatnak. Az üzleti felhasználók körében a felhőinformatikai megoldások egyre szélesebb körű használatát prognosztizálják. A gépek közötti kommunikáció (M2M) térnyerése szintén az előfizetői bázis további növekedését eredményezheti 2013-ban. Az M2M technológia alkalmazási köreinek bővülése következtében a SIM-kártyák egyre több használati tárgyban jelenhetnek majd meg, az autóktól kezdve a fürdőszobai mérlegig – tette hozzá Kutas István.
A kis- és középvállalati (kkv) szektorban érdemi elmozdulás történhet idén a kisképernyős mobilnet, valamint a felhő szolgáltatások piacán a Magyar Telekom várakozásai szerint. Az előbbi egyértelműen az okostelefonok és táblagépek üzleti szférában való terjedésének köszönhető, a kkv-előfizetők egyre nagyobb hányada vásárol készülékéhez üzleti mobilnetes adatcsomagot.
A Vodafone is egyre nagyobb figyelmet fordít az üzleti ügyfelekre, a múlt évben több, kimondottan az ő igényeik szerint kialakított tarifacsomaggal is piacra lépett a cég, tavaly nyáron pedig a vállalkozások fejlődését segítő, az ügyfélkör bővítését szolgáló programot indított el. Az idei fejlesztési tervekről, illetve új szolgáltatásokról egyelőre nem nyilatkozott a társaság.
A Vodafone egy éve fejezte be hálózatfejlesztési projektjét, amelynek során több mint 2600 bázisállomást modernizáltak, 2700 mikrohullámú összeköttetést cseréltek ki. Ezzel a beruházással a magyarországi lakosság több mint 95 százaléka számára vált elérhetővé a vállalat által kínált szélessávú mobilinternet. A tavalyi hálózatfejlesztéssel a Vodafone magyarországi befektetéseinek összértéke megközelítette a másfélmilliárd eurót.
Új alapokra helyezik az együttműködést
Mátrai Gábor, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) hírközlésért felelős elnökhelyettese tegnap bejelentette, hogy a hatóság a jelenlegi szerződéses feltételekkel nem hosszabbítja meg a mobilszolgáltatók frekvenciajogosultságát. Az NMHH építve a szolgáltatók korábban kinyilvánított partneri együttműködésre vonatkozó egybehangzó szándékára, új stratégiai alapokra kívánja helyezni a frekvenciahasználati jogosultság eddig pusztán automatizmusokon nyugvó meghosszabbításának gyakorlatát. A szervezet közlése szerint ez a bejelentés megteremti annak lehetőségét, hogy a hatóság minden, a hazai digitális gazdaság stratégiai fejlesztését szolgáló lehetőséget figyelembe véve alakítsa ki a mobil frekvenciák hasznosításával kapcsolatos döntéseit.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.