BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A gyógyításban is segít a közösségi média

változások A közösségi oldalak alaposan átalakították az internetezők mindennapjait, és egyre több példa van arra, hogy az egészségügy területén is fontos változásokat hoztak. A PatientsLikeMe nevű kezdeményezés például lehetővé teszi, hogy az azonos egészségügyi problémákkal küzdő emberek megoszthassák egymással tapasztalataikat, élményeiket. Az oldalt egy testvérpár hozta létre 2004-ben, az indíttatást pedig az adta, hogy sem hiteles információt, sem hatékony segítséget nem találtak az interneten harmadik testvérük ritka betegségéhez. Ma már 200 ezer felhasználója van a közösségi kezdeményezésnek és 1800 különböző betegségről kínál információkat.

Az oldal működtetői olyan nagy gyógyszercégekkel is megosztják a rendelkezésükre álló adatokat, mint a Merck vagy a Novartis. Bár a személyes adatok védelme szempontjából ez megkérdőjelezhető, a PatientsLikeMe alapítói azzal érvelnek, hogy nem titkolják a felhasználók elől, mire használják ezeket az adatokat, és végső soron egy jó ügyet szolgálnak ezzel.

Eredetileg az orvosok közötti kommunikációt megkönnyítő megoldásként indult a Practice Fusion 2005-ben, és a kezdeményezés sikerét jól mutatja, hogy napjainkra 150 ezer amerikai gyógyító regisztrált, akik mintegy 60 millió beteggel állnak kapcsolatban. A hatalmas sikert látva az alapítók elindították a Patient Fusion nevű szolgáltatást is, amelyben a betegek időpontot foglalhatnak, illetve megoszthatják egymással tapasztalataikat az orvosokról.

Az egyik legújabb kezdeményezés a HealthTap, ami globálisan 1,2 millió doktort fog össze, akiktől a világ bármely pontjáról bármit lehet kérdezni. A szolgáltatás oldalán van egy számláló, amely a megválaszolt kérdések számát mutatja: 670 milliónál tartanak.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.