Cégvilág

Visszavettek a promócióból a gyógyszercégek

Látványosan visszaesett a gyógyszercégek orvosok felé irányuló promóciós aktivitása az elmúlt két évben a kormányzati megszorító intézkedések miatt, és sokan további csökkenésre számítanak – derült ki a Szinapszis Kft. friss kutatásából,

A kutatócég szakma körében végzett mérései már két éve, az egészségpolitikai változások kezdetén is azt mutatták, hogy az orvosok csaknem fele számított a gyógyszergyári promóció, ezen belül a támogatások csökkenésére.

Az idei év elején készített felmérés eredményei csak tovább erősítik ezt a víziót, aktuálisan már a doktorok 63 százaléka teljes mértékben egyetért ezzel az állítással.

A Drportal.hu zárt orvosszakmai portál együttnűködésével készített friss felmérés szerint csaknem minden második szakmabeli meg van győződve arról, hogy egyes gyártók ki is fognak vonulni Magyarországról, 41 százalékuk valószínűsíti ezt.

Az orvoslátogatások számának csökkenését már két éve is a szakma 80 százaléka „jósolta”, a mostani válaszok alapján közel 70 százalékuk további visszaesést vár. A gyógyszergyárak képviselőinek látogatása az orvosok 42 százaléka szerint jelentősen megritkultak.

A gyógyszergyárakat érintő megszorítások nyomán a promóciós tevékenységen belül a szakmai rendezvények támogatása csökkent a legjobban, ezt 10-ből 9 orvos érzékeli.  Hasonló a helyzet a szakmai folyóiratok támogatása vagy a kórházi kedvezmények tekintetében is. Jelentősebb növekedés egyedül az internetes kapcsolattartás intenzitásában figyelhető meg, majdnem minden második orvos érzi úgy, hogy aktívabbak a cégek ezen a területen.

kutatás Szinapszis gyógyszer promóció
Kapcsolódó cikkek