BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Együttműködés a versenyképességért

Együttműködési megállapodást írt alá a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) és a Magyar Dunai Kikötők Szövetsége. A felek a közös szolgáltatások fejlesztését tűzték ki célul. Azon dolgoznak, hogy a vízi-közúti-vasúti áruszállítás kombinációjával olyan kiszámítható, környezetkímélő és gazdaságos megoldásokkal segítsék megbízóik versenyképességét, amelyekkel a Duna hektikus vízállásából eredő kockázatok csökkennek és a használatarányos útdíj okozta fuvarköltségek mérséklődnek.

A Magyarországon bejegyzett fuvarozó vállalatok 2012-ben az áruk alig három százalékát (7,9 millió tonna) továbbítottak vízi úton, míg a belvízi forgalom aránya Nyugat-Európában nyolc százalék. A vízi áruszállítás széleskörű elterjedését a Duna hazai szakaszának szeszélyes és kiszámíthatatlan vízállása akadályozza, pedig környezetkímélő és gazdaságos lenne a logisztikai szolgáltatók számára. A közúthoz képest fajlagosan akár 60 százalékkal, a vasúthoz viszonyítva 35 százalékkal olcsóbban lehet árut szállítani a Dunán, 70 kilométeres elő- és utófuvarozással számolva. Az e-útdíj bevezetése a közúton pedig 30 százalékkal is megnövelheti a fuvarköltséget.

A megbízóknál mérséklődne a kényszerű díjemelésből származó költségnövekedés, ha meghatározott esetekben a vízi úttal kombinált szállításai módot veszik igénybe.

A hosszabb menetidő sem jelent hátrányt a logisztikai láncnak, hiszen raktározási időt lehet spórolni, amivel további 3-8 százalékos költségmegtakarítás érhető el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.