BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Pénztárgép nélküli trafiknyitás?

Szép lassan már minden nyitáshoz szükséges papírral rendelkezni fognak a trafikosok, csak a pénztárgép hiányzik a pultról. Akcióban a nagykereskedők.

Mintegy egy hónappal a tervezett nyitás előtt nyolcvan trafikos kapta meg a dohánytermék-kiskereskedelmi engedélyét az adóhivataltól, a NAV-tól. „Eddig 2597 koncessziónyertes adta be dohánybolt engedélyezési kérelmét. A rendelkezésére álló 30 napos elbírálási határidő lényegesen rövidebb is lehet, amennyiben a beadott kérelmek és mellékletek megfelelnek a jogszabályi előírásoknak” – közölte lapunkkal a hatóság. Sokan tehát szokás szerint az utolsó pillanatban szerezhetik majd be a szükséges papírokat, hiszen elvileg mintegy 5300 nemzeti dohányboltnak kellene megnyílnia július 1-én.

Az aláírt koncessziós szerződésekben a nyertesek vállalták: nyitáskor rendelkezni fognak olyan pénztárgéppel, amely alkalmas arra, hogy az illetékes szervekhez az adatokat online kapcsolat útján továbbítsa. A legtöbb trafik esetében súlyos problémát okozna, ha a beszállító késedelme miatt nem nyílhatna meg a dohánybolt a vállalt határidőre, vagy a megvásárolt rendszer nem működne stabilan. „A forgalmazási engedély iránti kérelmek szaporodnak, de típusvizsgálható pénztárgépet még nem nyújtottak be ezekben az ügyekben, így típusvizsgálat még mindig nincs” – tudatta lapunkkal a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal.

A kérelmezők között van a Laurel Cégcsoport is, úgy tudjuk, hogy a Dohánybolt Ellátó Kft. és a Trafikos Franchise Kft. is velük írt alá beszállítói megállapodást. A hazai tulajdonban lévő Laurel tavaly már 3 milliárd forintot meghaladó bevételt ért el, míg a cégcsoport összeredménye elérte a 4,9 milliárdot. A társaság számára az igazi piaci áttörést többek között a hazai Coop, CBA, Reál, Lapker hálózatok informatikájának fejlesztése, kiépítése és üzemeltetése hozta meg. „Úgy tudom, hogy a Laurel 1500 pénztárgépet tud biztosítani. Nekünk országszerte ötven feletti trafikunk nyithat meg. Ezek arculata különbözni fog, mert az ajánlott, egységes arculat túl drága lett volna” – mondta lapunknak Király Antal. A Trafik Franchise vezetője szerint jelenleg a nagykereskedők ajánlatokkal bombázzák a trafikosokat.

A törvény szerint kizárólagos értékesítési szerződést a nagykereskedő termékeinek forgalmazására nem lehet kötni és olyan helyzetet sem teremthet a trafikos, amely bizonyos gyártók termékeit lényeges mértékben előnyben részesíti.

Trafikost keres a CBA és a MOL
A trafikrendelet vesztesének érzi magát a CBA és a MOL is. „Az eddigi 3300 értékesítési helyünk lecsökkent 278-re, mely komoly problémát jelent hálózatunk számára. Tagjaink közül többen tárgyalásokat folytatnak koncessziót elnyert vállalkozásokkal annak érdekében, hogy a dohányboltot egységeink mellett valósítsák meg” – tudatta lapunkkal Fodor Attila. A CBA kommunikációs igazgatója hozzátette: a trafikosok számára típusterveket készítettek a dohánybolt berendezésével kapcsolatban, illetve a szükséges kellékek beszerzésében is segítenek. A MOL eddig 360 töltőállomáson árulhatott dohányterméket, most csak 25 koncessziós partnere nyert pályázatot, igaz, a cég felvette már a kapcsolatot más nyertesekkel is. Hosszú távú megállapodást kívánnak kötni, amelyben a trafikosok fix vagy forgalomarányos bérleti díjat fizetnek. A budakeszi töltőállomásán már ki is alakították az első boltot.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.