Mobillal hasított a Facebook – Kilőtt az árfolyam
A második negyedévben 1,81 milliárd dolláros bevételt ért el a Facebook, ez 53 százalékos növekedést jelentett az egy évvel korábbihoz képest. A társaság jelentős mértékben javította eredményességét is. Míg a 2012 április-júniusi időszakban még 743 millió dolláros üzemi szintű veszteségről számolt be, addig az idei második negyedévben már 562 millió dolláros volt az üzemi nyereség. A társaság adózott eredménye is pozitívba fordult, hiszen míg egy évvel korábban még 157 millió dolláros vesztesége volt, addig az idén április-júniusban már 333 millió dolláros nyereséget ért el.
Az elemzők által vártnál kedvezőbb adatokat meghálálták a befektetők, a bejelentést követően 21 százalékkal megugrott a Facebook részvényeinek árfolyama. Ez egyébként a cég társaság tőzsdei megjelenése óta a legnagyobb mértékű, egy napon belüli áremelkedés volt.
Bár korábban befektetők és elemzők is kritizálták Mark Zuckerberg döntését, mely alapján egyre inkább a mobilplatformra összpontosít a cég, a jelek szerint a váltás kezdi meghozni gyümölcsét. A világ legnépszerűbb közösségi oldala bevételének 88 százalékát szerezte a reklámokból a második negyedévben, és a hirdetési bevétel 41 százaléka már a mobilon megjelenített reklámokból jött.
A mobilplatform jelentőségét mutatja az is, hogy júniusban naponta átlagosan 469 millióan használták mobilkészülékről a Facebookot, míg a teljes hónapban 819 millióan jelentkeztek be okostelefonról, ami 51 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A közösségi oldal napi átlagos felhasználószáma júniusban 699 millió volt, ami 27 százalékos bővülést jelent éves összevetésben, míg a júniusban belépő regisztrált facebookozók száma elérte az 1,15 milliárdot, ami 21 százalékkal több, mint egy éve.


