A júniussal végződő negyedévben a Sony 3,48 milliárd jenes nettó profitról számolt be, míg az előző negyedévben még 24,64 milliárd jenes profitot könyvelt el a vállalat. A konszern sorsát figyelemmel követő szakértők valószínűleg a televízió üzletág feléledésének örülnek a legjobban: a nagy múltú szektor ugyanis három évnyi veszteség után ebben a negyedévben 5,2 milliárd jenes profittal ismét visszatornázta magát a fekete zónába. A japán konszern legfontosabb célja, hogy az idei évben áttörést érjen el az elektronika üzletágban és Maszaru Kato pénzügyi igazgató szerint a TV eladások eredménye a folyamat első eredménye.
A Sony a szigorú megszorításoknak is köszönheti a jó eredményt: míg korábban a vállalat maga fektetett be a képernyő panelgyártásba, addig ma már a Sony is a szabadpiacon vásárolja az LCD paneleket. A gyártási költségek csökkentése kulcsfontosságú, hiszen három hónappal előrejelzései közzététele után a cégnek máris csökkentenie kellett ötből négy üzletág eredményvárakozását. Az új prognózis szerint 17 százalékos mínusszal az év vesztesei a videókamerák és a PC-k lesznek, de fényképezőgépekből is 7, illetve 6 százalékkal alacsonyabb eladásokra számít a Sony, mint korábban.
Javítja viszont a számokat a gyengébb jen, ami egy negyedév alatt 14,9 milliárd jennel növelte az üzemi eredményt: a külföldön értékesített termékeken így több a profit, a haszon repatriálásával is pénz áll a házhoz.
Összeségében elmondható, hogy a hagyományos elektronikai üzletágak relatíve gyenge teljesítményét a Sony az okos telefonokkal és a képfeldolgozó szenzorokkal kompenzálja. Utóbbi üzletágban a Sony piacvezető, míg a telefonok közti versenyben az Xperia széria meghozta a várt sikert, 30 százalékkal emelkedtek az eladások a most záruló negyedévben. Első látásra furcsának tűnik, hogy a nyolc fő részleg közül a negyedévben egyedül a játékok maradtak (14,8 milliárd jenes) mínuszban, de a cég magyarázata szerint ez annak tudható be, hogy már elszámolták a hamarosan érkező Playstation 4 videójáték konzol fejlesztési költségeit.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.