BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Áttörés a Sonynál – újra nyereséges a TV üzletág

Tizenkét egymást követő negyedév után a japán konszern ismét nyereségessé tudta tenni a valaha legendának számító televízió üzletágát és csaknem meghatszorozta üzemi eredményét. Bár a javuló számok részben a gyenge jennek köszönhetőek, a piaci az értékesítési adatok láttán is fellélegezhet.

A júniussal végződő negyedévben a Sony 3,48 milliárd jenes nettó profitról számolt be, míg az előző negyedévben még 24,64 milliárd jenes profitot könyvelt el a vállalat. A konszern sorsát figyelemmel követő szakértők valószínűleg a televízió üzletág feléledésének örülnek a legjobban: a nagy múltú szektor ugyanis három évnyi veszteség után ebben a negyedévben 5,2 milliárd jenes profittal ismét visszatornázta magát a fekete zónába. A japán konszern legfontosabb célja, hogy az idei évben áttörést érjen el az elektronika üzletágban és Maszaru Kato pénzügyi igazgató szerint a TV eladások eredménye a folyamat első eredménye.

A Sony a szigorú megszorításoknak is köszönheti a jó eredményt: míg korábban a vállalat maga fektetett be a képernyő panelgyártásba, addig ma már a Sony is a szabadpiacon vásárolja az LCD paneleket. A gyártási költségek csökkentése kulcsfontosságú, hiszen három hónappal előrejelzései közzététele után a cégnek máris csökkentenie kellett ötből négy üzletág eredményvárakozását. Az új prognózis szerint 17 százalékos mínusszal az év vesztesei a videókamerák és a PC-k lesznek, de fényképezőgépekből is 7, illetve 6 százalékkal alacsonyabb eladásokra számít a Sony, mint korábban.
Javítja viszont a számokat a gyengébb jen, ami egy negyedév alatt 14,9 milliárd jennel növelte az üzemi eredményt: a külföldön értékesített termékeken így több a profit, a haszon repatriálásával is pénz áll a házhoz.

Összeségében elmondható, hogy a hagyományos elektronikai üzletágak relatíve gyenge teljesítményét a Sony az okos telefonokkal és a képfeldolgozó szenzorokkal kompenzálja. Utóbbi üzletágban a Sony piacvezető, míg a telefonok közti versenyben az Xperia széria meghozta a várt sikert, 30 százalékkal emelkedtek az eladások a most záruló negyedévben. Első látásra furcsának tűnik, hogy a nyolc fő részleg közül a negyedévben egyedül a játékok maradtak (14,8 milliárd jenes) mínuszban, de a cég magyarázata szerint ez annak tudható be, hogy már elszámolták a hamarosan érkező Playstation 4 videójáték konzol fejlesztési költségeit.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.