BUX 42,733.39
-2.96%
BUMIX 3,743.44
-0.90%
CETOP20 1,841.99
-0.52%
OTP 8,918
-4.00%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-2.00%
+0.99%
ZWACK 17,300
-0.57%
0.00%
ANY 1,545
-2.52%
RABA 1,115
-0.89%
0.00%
-0.63%
0.00%
-0.47%
OPUS 151.8
-0.78%
-1.00%
-0.79%
0.00%
-1.20%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,814
-4.16%
-0.38%
ALTEO 2,780
+0.72%
0.00%
+0.68%
0.00%
+0.85%
-3.23%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.05%
0.00%
0.00%
SunDell 45,800
0.00%
+9.83%
-5.24%
+0.74%
0.00%
+0.39%
NUTEX 10.05
+0.90%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
+0.29%
0.00%
NAP 1,228
+3.02%
0.00%
+9.12%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Használatlanok a magyar-román határt átszelő, közelmúltban épített utak

Románia schengeni csatlakozásának késése miatt nagyrészt csak a földekre tartó mezőgazdasági gépek használják a magyar-román határon évekkel ezelőtt megépített utakat - írja csütörtöki számában a Krónika erdélyi magyar napilap.

Mint a lap felidézte, több, a határt átszelő út megépítéséhez nyertek az Európai Unió Román-Magyar Határon Átívelő Együttműködési Programja keretében pénzt az önkormányzatok. Az utak egy része megépült, másik része építés alatt áll, ezeken azonban a törvény szerint tiltott a határátlépés.

Szatmár megyében elkészült a Szamos bal parti töltésén egy kerékpárút, amely Szatmárnémetit köti össze Csengerrel. Építés alatt áll továbbá egy másik bicikliút is, amely Túrterebes és Magosliget között teremt közvetlen kapcsolatot. Az autóutak közül a Szaniszlót (Sanislau) Ömböllyel összekötő a leghosszabb - itt 11 kilométeren aszfaltoznak egy olyan utat, melyet a második világháború vége óta nem használtak. Elkészült továbbá a Szárazberket (Bercu) Garbolccal összekötő út - itt mindössze néhány tíz méter nincs befejezve. Még egy közútra megvan a pénz - ez Kispeleskét (Pelisor) köti majd össze Zajtával.

Bihar megyében Érsemlyén (Simian) és Bagamér, valamint a Körösszeg (Cheresig) és Körösnagyharsány közötti szakaszt építették újra, épp csak az az 50-100 méteres határszakasz nincs leaszfaltozva, amely összekötné Romániát Magyarországgal. Dolgoznak az útépítők a Félegyháza (Rosiori) és Pocsaj közötti úton is.

Pataki Csaba, a Romániai Magyar Demokrata Szövetség (RMDSZ) szenátora, a Szatmár megyei önkormányzat pályázati irodájának korábbi vezetője azért tartotta fontosnak az útépítéseket, mert Románia schengeni csatlakozásával a határ menti falvak már nem lesznek "zsáktelepülések". "Megindulhat a tranzitforgalom, átjárhatnak a gazdálkodók piacolni, illetve sokkal könnyebbé válik a munkaerő-áramlás, ami kedvezően befolyásolná helyi szinten a gazdasági folyamatokat" - magyarázta a szenátor, aki szerint Románia várhatóan 2014-ben csatlakozhat a schengeni övezethez.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek