A Leaf elektromos autóból versenygépet faragott a Nissan, mi pedig egy kör erejéig vezethettük is a Leaf Nismo RC-t. Igazság szerint a villanymotoron és az akkumulátoron kívül nem sok köze van a 2011-es Év Autójához: a két hátsó ajtót elhagyták, de 20 mm-rel hosszabb, 170 mm-rel szélesebb és 350 mm-rel laposabb is (tengelytávolsága 99 mm-rel rövidebb) az utcai autónál, míg a hasmagasságot 160-ról 60 mm-re csökkentették – úgyhogy bukósisakban nem egyszerű bekászálódni a kagylóülésekbe. A kasztni szénszálas műanyagból készült, az utastérből pedig szinte mindent kirámoltak, úgyhogy a 938 kg tömegű kocsi mintegy 40 százalékkal könnyebb. Ráadásul a 225/40 R18-as Bridgestone versenygumikon gördülő Leaf Nismo RC első- helyett hátsókerék-hajtású, kettős keresztlengőkaros felfüggesztéseket kapott, a fékerő pedig állítható: szervorásegítés híján a bal lábbal jó izmosat kell rúgni a fékpedálra, hogy megfelelően lassuljon az autó. A legfurcsább az elektromos versenygépben, hogy alig hallható zümmögéssel, és sebességváltó hiányában (csak irányváltó kapcsoló van) folyamatosan, megszakítás nélkül gyorsít. Mégpedig nem is rosszul: a 109 lóerős, 280 Nm nyomatékú villanymotorral elméletileg 6,85 másodperc alatt sprintel százra, csúcssebessége 150 km/óra.
Az irányváltások azonnaliak, a legfinomabb kormánymozdulatra is rögtön ugrik az autó. A kőkemény futómű az út minden rezdülését közvetíti, a slickgumikkal jól tapad és félelmetes kanyarsebességekre képes a Nissan – persze egy kör alatt a versenytempónak a közelében sem járunk. Ilyenkor a 48 kompakt cellából álló lítium-ion akkumulátor hozzávetőleg 20 perc alatt lemerülne, de gyorstöltővel fél óra alatt 80 százalékig feltölthető.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.