Berkemann, Solidus, Meisi, Marc. Négy nagyon jó nevű, magas minőségben elkészített, kényelmi funkciókat is kielégítő cipőmárka. Ezek gyártását, értékesítését, a kiskunfélegyházi Berkemann Hungary Cipőgyár tulajdonosa, Thomas Bauerfeind felügyeli. A Bauerfeind család cége több generáció óta gyógyászati segédeszközök gyártásával foglalkozik. A társaság egyik tagja önálló céget alapítva néhány éve immár négy jól ismert cipőmárka gyártását is végzi. Egykor Magyarországon 45 millió pár cipőt gyártottak, de mára közel hatmillióra csökkent az előállított lábbelik száma. Kevés üzem maradt talpon, még kevesebb, amelyik fejleszteni is tud. A Berkemann Hungary Cipőgyár kivétel. Az egykor jobb időket megélt hazai cipőipar egyik utolsó nagy bástyája évről évre erősíti a piaci pozícióit idehaza és külföldön.
– A fejlődés mögött nagyon sok munka áll, az utóbbi két évben nagyon sok kihívásra kellett felelnünk – nyilatkozta Gyenes Balázs cégvezető. – Az eredetileg Berkemann termékek gyártását végző vállalkozásnak tavaly több olyan váratlan feladatot kellett megoldania, melyek tapasztalatait az idén jól kamatoztathatták. A nyáron ugyanis a Meisi márkát vásárolta meg a tulajdonos, melynek a gyártását sürgősen meg kellett szervezniük. Ez két éven belül a harmadik cipőmárka, amelyekkel bővült a gyártás. A Berkemann Hungary Cipőgyár tulajdonosa ugyanis két éve felvásárolta a Solidus és a Marc cipőt gyártó németországi vállalkozásokat. A Solidust egy 200 fős horvátországi gyárban Varasdon készítik, de az ottani vállalatot Kiskunfélegyházáról irányítják.
– A horvát cég irányításának, és a német központ gyártási logisztikájának az átvétele Németországból nagy, de szakmailag szép kihívás volt – mondja a cégvezető. Jelentős részben Kiskunfélegyházáról kellett megszervezniük a Solidus cég németországi szanálását, az informatikai rendszer kialakítását, a horvát termelés alapanyaggal és munkával való ellátását és irányítását. A félegyházi csapatnak tavaly erre mindössze négy hónap állt a rendelkezésére. A német értékesítési központ megmaradt, de a logisztika Kiskunfélegyházára került. Ez a lépés a magyarországi cég 2012-es árbevételét – mely 2 milliárd forint volt – egy év alatt több mint duplájára növeli, most az ötmilliárd forintot megközelítve. A vevők bizalmát nem volt könnyű visszaszerezni, de a régi partnerek adtak egy esélyt, s mi ezzel élünk. Ma már pontosan szállítjuk a magas minőségben előállított termékeinket. Ezzel azonban a kihívások sora nem fejeződött be – idézte fel a tavalyi évet Gyenes Balázs igazgató.
– Az idén májusban a csődbiztostól vásároltuk meg a Meisi márkát, csak a fejlesztő-mérnököt vettük át, a gépeket és a nyersanyagot Kiskunfélegyházára szállítottuk. Ez is közel hasonló kihívás volt, akár a tavalyi. A cég ugyanis már nem termelt, a raktáron lévő termékek értékesítése folyt, de nem tervezték meg az őszi-téli kollekciót, annak gyártását. Pedig ezt már augusztusban ki kellett volna szállítanunk a piacokra. Ennek megszervezése, a munkák kiadása, a szállítás beindítása embert próbáló feladat volt. Egy törökszentmiklósi cipőüzemet és egy temesvári gyárat kértünk fel, hogy segítsenek be a termelésbe, így a megrendelt 10 ezer pár cipő felét már kiszállítottuk – mondja az igazgató.
A cégvezető a jövőt tekintve bizakodó. A Solidus márkát és a piacait is sikerült megmenteniük, a fejlesztéseket elvégezték, a kiszállítást egyre pontosabban végzik. Ezekben a hetekben a Meisi márka helyzete is hasonló, mint amilyenben a Solidus volt tavaly.
– Ahhoz, hogy a Meisi cipők gyártását, az új kollekciók tervezését beindítsuk, át kellett terveznünk a nyári szabadságos rendet. A középtávú terveink érdekében hoztuk az áldozatot, mellyel a jövőnket stabilizáltuk. Egy közel 1000 négyzetméteres csarnokot béreltünk, itt helyeztük el a gépeket, a nyersanyagot, a raktárosaink, a szállítók emberfeletti munkát végeztek – mondta Gyenes Balázs. – A termelés beindult. Ezekben a hetekben a cég német értékesítési központjába heti három Berkemann, egy Solidus és Meisi terméket szállító kamion megy. A külhoni munkatársak pedig azonnal terítik a piacokon a termékeinket. A gyártásunk jelenleg a jövő évi tavaszi és a nyári termékek gyártását készíti elő, míg a tervezési osztály a jövő évi őszi és téli kollekció projekt első lépésein dolgozik.
A www.labteszt.hu oldalukon folyamatosan adatokat gyűjtenek a magyar lábak állapotáról. Másfelől fontos feladatuk tartani a kapcsolatot a vásárlóikkal, hogy megkönnyítsék a helyes döntések meghozatalát. A cég szlogenje: Berkemann az igazán kényelmes lábbeli – még 10 óra viselés után is olyan, mintha a felhőkön járna – utal arra, hogy a termékek prémium kategóriás lábbelik. Mind kényelemben, mind tartósságban kiemelkedik a versenytársak közül. Felmérések szerint, a vásárlók a különleges kényelmi tulajdonság miatt veszik meg termékeiket. A bolti megjelenésükön sokat fejlesztettek. Három fogyasztói és termékcsoportot alakítottak ki, és ennek megfelelően fejlesztik és értékesítik a termékeket. Ezek a „Kényelem és divat”; „Különleges kényelem munkában és otthon”; és a „Megoldás a fáradékony láb számára”.
A www.labteszt.hu oldalukon folyamatosan adatokat gyűjtenek a magyar lábak állapotáról. Másfelől fontos feladatuk tartani a kapcsolatot a vásárlóikkal, hogy megkönnyítsék a helyes döntések meghozatalát. A cég szlogenje: Berkemann az igazán kényelmes lábbeli – még 10 óra viselés után is olyan, mintha a felhőkön járna – utal arra, hogy a termékek prémium kategóriás lábbelik. Mind kényelemben, mind tartósságban kiemelkedik a versenytársak közül. Felmérések szerint, a vásárlók a különleges kényelmi tulajdonság miatt veszik meg termékeiket. A bolti megjelenésükön sokat fejlesztettek. Három fogyasztói és termékcsoportot alakítottak ki, és ennek megfelelően fejlesztik és értékesítik a termékeket. Ezek a „Kényelem és divat”; „Különleges kényelem munkában és otthon”; és a „Megoldás a fáradékony láb számára”. Új tudás, termelési és logisztikai központ körvonalazódik Kiskunfélegyházán Gyenes Balázs igazgató nem titkolt vágya, hogy a hazai cipőipar megerősödő központjában egy szakmai tudásközpontot alakít ki. A gyártást és a fejlesztést irányítaná és fejlesztené ez a centrum. Illetve az utánpótlás-képzésének is hosszabb távon ez nyújthatna támogatást. Ma ugyanis nincs a térségben cipőipari képzés a középiskolákban. Ma még nincs gond a munkások utánpótlásával, de néhány év múlva ez problémát jelenthet. Az elmúlt évben az adminisztratív irányítást kellett növelni a cégnél, tíz új fiatal szakembert vettek fel, akik szakmai betanítása komoly kihívás volt – fogalmaz a cégvezető. Ugyanakkor arra is számít, hogy a cégtulajdonos folyamatosan bővítheti a csoportot, illetve egyre több feladatot delegál Kiskunfélegyházára. Erre minden alapja megvan. Oroszországi vevők számára az idén 35 ezer pár cipőt gyártottak tavaszi és nyári megrendelésre. Az őszi-téli szezonra is rendeltek a Berkemann cipőkből. Új, erős, igényes és jól fizető piacot szereztek, a prémium kategóriát forgalmazza a partnerük, mely termékek népszerűsége emelkedhet. Költségcsökkentés a versenyképesség érdekében A cipőipari szektor rendkívül munkaigényes ágazat és rendkívül költségérzékeny is. Gyenes Balázs azt mondja, hogy pontosan szállítani, minőséget fejleszteni és költségeket szinten tartani, vagy akár csökkenteni, komoly kihívás. Az alapanyag gazdálkodás területén lát lehetőséget a kiadások lefaragásában. Korábban 1 milliárd, ma 2,5 milliárd forintért vásárolnak alapanyagokat. A feladat az, hogy jövőre jobban átgondolt készletezéssel, kevesebb forgótőkét kössenek le.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.